Nowe ceny wynoszą odpowiednio: 400, 240 i 80 punktów Microsoftu (5, 3 i 1 USD) za pełną wersję gry. Przy czym gry za 80 punktów nie mogą być większe niż 50 MB. Dotychczasowe ceny były ustawione na pułapie 800, 400 i 200 punktów, co w opinii wielu graczy ograniczało dostęp do produkcji niezależnych. Zmiany obejmą też tytuły obecne na rynku. Co prawda w większości przypadków twórcy będą mogli pozostawić ceny na wcześniejszym poziomie, ale każde uaktualnienie produkcji musi nieść ze sobą zmianę ceny. Jedynie w przypadku gier wycenionych obecnie na 200 punktów cena automatycznie spadnie do 80.
To pierwsza reakcja firmy, która wyraźnie faworyzuje graczy, a nie deweloperów. Z jednej strony jest to cios dla kieszeni deweloperów, a z drugiej niższe ceny zazwyczaj przekładają się na większą sprzedaż. Może się okazać, że nowe ceny wraz z nowym systemem oceniania gier będą rozwiązaniem, na którym długofalowo skorzystają wszyscy.