Microsoft zapowiada DirectX 10.1

Microsoft zapowiada DirectX 10.1

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 3/13/2007, 12:00 AM

Liczba odsłon: 11206

Podczas Game Developers Conference 2007 Microsoft podał garść informacji na temat przyszłego DirectX 10.1. Jak się okazuje, najnowsza wersja będzie raczej ewolucyjna niż rewolucyjna.

Zgodnie z przypuszczeniami DirectX 10.1 będzie drobną i logiczną ewolucją DirectX 10. Microsoft postawił przede wszystkim na elastyczność i jakość obrazu. Nowe funkcje będą obejmować osobne tryby blendingu dla różnych obiektów, lepsze sterowanie MSAA (Multi-Sampling AntyAliasing), więcej atrybutów wejścia-wyjścia VS, a także podniesione wymogi precyzji. Niektóre z nich, choć nie rewolucyjne, mogą być niezwykle przydatne w pewnych określonych scenariuszach. Prezentację Przyszłość DirectX (The Future of DirectX) z wykładu podczas tegorocznej konferencji GDC, określanej mianem "przez programistów dla programistów", można pobrać na witrynie Microsoft (j. ang.).

Warto przypomnieć, że nowy zestaw API (Application Programming Interface) został osadzony w sposobie działania Windows Vista i próżno szukać jego odpowiednika dla Windows XP. Ci, którzy nie zmigrowali do najnowszego systemu Microsoft, muszą zadowolić się DirectX 9.0c. Najnowsza wersja kompilacji bibliotek datowana jest na miesiąc luty 2007.

Źródło: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=39473

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia