Microsoft wprowadza DirectX 11

Microsoft wprowadza DirectX 11

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 7/9/2008, 6:13 PM

Liczba odsłon: 8603

Najbliższe dwa tygodnie powinny rozwiać wiele wątpliwości i dać odpowiedzi na pytania dotyczące DirectX 11. Źródła bliskie firmie Microsoft donoszą, że stanie się to 22 i 23 lipca w Seattle Microsoft podczas konferencji Gamefest 2008.

Nowa wersja technologii DirectX to przede wszystkim wsparcie dla tesselacji, aczkolwiek mówi się także o wykorzystaniu wielowątkowości dla procesów renderowania i obliczeń związanych z cieniowaniem. O ile DX 10 to Pixel Shader i Vertex Shader w wersji 4.0, tak DX 11 wprowadza nowy model 5.0. Nie ma na razie natomiast żadnych wzmianek o wsparciu metody Ray tracingu.

Źródło: http://bink.nu/news/directx-11-to-get-announced-this-month.aspx

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia