„Otwierając sieć rozrywki Xbox Live dla użytkowników telefonów komórkowych i komputerów z systemem Windows, dajemy im niespotykane wcześniej możliwości korzystania z gier. Dzięki temu nastąpi ogromny rozwój społeczności online” — powiedział Bill Gates. „Chcemy zapewnić użytkownikom spójne, atrakcyjne środowisko, do którego można się łatwo podłączyć i w dowolnej chwili wejść do gry za pomocą dowolnego urządzenia. Jest to wizja, którą może zrealizować tylko Microsoft”.
Podczas swojego wystąpienia na targach E3, Bill Gates dołączył na mównicy do Petera Moore’a, wiceprezesa działu Entertainment & Devices Microsoft Corporation, aby przedstawić szereg nowych gier, które będą dostępne na platformy Xbox 360 oraz Windows Vista. Microsoft poinformował, że do końca 2006 r. będzie dostępnych 160 gier na konsolę Xbox 360. Oferowana w nich płynna grafika o dużej rozdzielczości i wysokiej jakości oraz zaawansowany poziom akcji są efektem dobrego wykorzystania rozbudowanych możliwości konsoli i narzędzi programowania.
Emocje graczy korzystających z systemu Windows zostały na nowo rozbudzone zapowiedzią premiery systemu Windows Vista dla użytkowników indywidualnych, która odbędzie się w styczniu 2007 r. Microsoft wprowadza w systemie Windows Vista interfejs programistyczny DirectX 10, który udostępni nowe możliwości graficzne, zwiększy wydajność i poprawi integrację sprzętu, a także zapewni programistom nowe opcje wykorzystania Windows jako platformy do gier. Microsoft wskazał kilka gier oferowanych przez największych producentów, które będą obsługiwane przez oprogramowanie Windows Vista i DirectX 10: „Crysis” (Electronic Arts Inc.), „Age of Conan: Hyborian Adventures” (Funcom) oraz „Flight Simulator X” (Microsoft Game Studios).
Na całym świecie stale rośnie popyt na konsolę Xbox 360. Microsoft poinformował podczas targów E3 o planach wprowadzenia tego urządzenia w siedmiu kolejnych krajach. W przyszłym roku Xbox 360 wejdzie na rynki w Chile, w Czechach, na Węgrzech, w Indiach, w Polsce, na Słowacji oraz w RPA. Wkroczenie na nowe rynki umożliwi Microsoft utrzymanie pozycji Xbox 360 jako najpopularniejszej konsoli nowej generacji, z największą liczbą użytkowników, w niewiele ponad rok po wprowadzeniu produktu na rynek.