Microsoft przygotowuje Sklep Windows na nadejście Windows 10

Microsoft przygotowuje Sklep Windows na nadejście Windows 10

Autor: Krzysztof Kapustka

Opublikowano: 5/28/2015, 1:11 PM

Liczba odsłon: 2281

O planach utworzenia Sklepu Windows z aplikacjami dedykowanymi systemowi Windows 8 można już było usłyszeć w 2011 roku. Choć na krótko przed premierą tego systemu liczba dostępnych w Sklepie aplikacji liczona była zaledwie w setkach, to już miesiąc po wydaniu Windows 8 mogliśmy tam znaleźć ponad 20 tysięcy aplikacji. Od tamtej pory liczba oferowanych w ramach Windows Store programów rośnie w bardzo szybkim tempie, a na dzień dzisiejszy firmie Microsoft udało się w nim zgromadzić ponad 200 000 aplikacji.

Obecnie problemem Microsoftu nie jest już dłużej liczba, ale jakość oferowanych programów. Jak pamiętamy, Sklep Windows miał z założenia udostępniać użytkownikom jedynie te najlepsze i najbardziej dopracowane aplikacje, podczas gdy spora część dostępnych w nim dziś programów to jedynie niskiej jakości zapychacze, które nie tylko są przez użytkowników omijane, ale często utrudniają im odnalezienie pożądanego przez nich rozwiązania. Jako że wydając Windows 10 Microsoft chce zapewnić swoim klientom najlepszą jak do tej pory jakość doświadczeń z obsługi systemu i aplikacji, firma postanowiła wprowadzić jeszcze bardziej rygorystyczne zasady publikacji aplikacji w Sklepie Windows, co pozwoli go nieco oczyścić i uporządkować.

Licznym aktualizacjom uległy przede wszystkim zasady certyfikacji aplikacji w zakresie odmienności funkcjonalności i wartości oraz dokładnej reprezentacji aplikacji. Wprowadzone zmiany mają na celu zmniejszenie liczby całkowicie zbędnych i niepożądanych aplikacji, zapewnienie właściwej wyceny programów, odpowiednie wyróżnianie aplikacji oraz zapewnienie stosowania odpowiednich słów kluczowych, ikon i kafelków. Zmiany te obowiązują zarówno nowe, jak i już istniejące aplikacje - tym samym wszystkie aplikacje negatywnie wpływające na doświadczenia klientów płynące z obsługi Sklepu będą z niego usuwane. Chodzi tu m.in. o te programy, których ikony i kafelki utrudniają rozpoznanie przez użytkownika konkretnego przeznaczenia danej aplikacji, wprowadzają go w błąd ze względu na podobieństwo do ikon innych produktów, lub których słowa kluczowe nie zostały właściwie dobrane, utrudniając przez to znalezienie konkretnego programu.

Nie wiadomo jaka liczba aplikacji może zostać usunięta ze Sklepu w ramach bieżącego sprzątania. Przy poprzedniej tego rodzaju akcji, po tym jak w sierpniu 2014 roku korporacja przyznała, że walczy z problemem aplikacji o słabej jakości, Microsoft pozbył się ze Sklepu Windows ponad 1500 programów.

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia