Microsoft sfinalizował przejęcie BlueStripe Software, wiodącego dostawcę technologii do zarządania aplikacjami. Rozwiązania te służą monitorowaniu, mapowaniu i usuwaniu usterek w aplikacjach, znajdujących się w heterogenicznych systemach operacyjnych, centrach danych lub chmurach. Dotychczas wielu klientów Microsoft System Center korzystało z narzędzi BlueStripe, wprowadzających infrastrukturę monitorującą, zorientowaną na aplikacje.
Rozwiązania od BlueStripe przeznaczone są dla specjalistów IT, zwłaszcza w dużych firmach. Umożliwiają one odejście od nadzorowania aplikacji z poziomu infrastruktury na rzecz szczegółowego wglądu. Pozwala to śledzić aplikacje i zależności, określać problemy z dużą precyzją celem szybkiego znalezienia rozwiązania, oraz pomaga w zarządzaniu SLA (Service Level Agreement) na przestrzeni złożonych struktur. BlueStripe wspomaga również proces aktualizowania aplikacji do nowocześniejszych platform i migrację do chmury.
Microsoft przywitał już pracowników BlueStripe, z którymi aktualnie pracuje nad zintegrowaniem technologii z własnymi produktami, jak choćby System Center czy Operations Management Suite (OMS). Rozwiązania od BlueStripe za pewien czas przestaną być sprzedawane jako odrębne produkty, niemniej jednak klienci firmy mogą liczyć na gwarantowane wsparcie.
Wdrożenie technologii BlueStripe ma zapewnić administratorom większą elastyczność w zarządzaniu systemami, opartymi hybrydowo na chmurze. Przejęcie nowej firmy to część większego planu, jaki realizuje firma z Redmond w kontekście usług w chmurze. Wśród nich znalazły się m. in. Microsoft Azure Stack, OMS, Windows Server 2016 czy System Center 2016.