Zasady publikowania aplikacji w Sklepie Windows i Sklepie Windows Phone zostały zunifikowane. By oświadczenie zostało w pełni zrozumiane, Microsoft opublikował krótkie podsumowanie nowej polityki w formie notki 'Developer Code of Conduct'.
Zmiany obowiązują wszystkich deweloperów i wydawców, którzy chcą umieścić swoje aplikacje zarówno dla Window 8/8.1, jak i Windows Phone 7.5/8/8.1. "Jako deweloper aplikacji dla Windows i/lub Windows Phone, jesteś zobowiązany warunkami [umowy] App Developer Agreement i innych licencji lub kontraktów między tobą a Microsoftem. Niniejszy Kodeks Postępowania służy celom informacyjnym i nie zastępuje żadnej z umów" - czytamy w oświadczeniu Microsoftu.
Kodeks Postępowania dla Deweloperów wyszczególnia trzy punkty:
- Nazwa wydawcy, która musi być unikalna. Nie powinna też reprezentować firmy, agencji rządowych lub innych podmiotów, do których wydawca nie ma uprawnień. Oznacza to również zakaz używania łudząco podobnych nazw, które mogłyby zostać pomylone z innymi podmiotami.
- Konto użytkownika w Sklepie powinno m. in. zawierać prawdziwe informacje i dane użytkownika, nie łamać postanowień, zawartych w App Developer Agreement i pozostawać aktywne.
- Nielegalne aktywności są zabronione. Microsoft zalicza do nich m. in. manipulowanie rankingiem, ocenami i recenzjami aplikacji, zarówno wydawcy, jak i innych użytkowników. Zakazana jest też defraudacja finansowa przy użyciu Sklepu.
Wszystko to brzmi świetnie. Wiemy jednak, że kluczem do każdej tego typu polityki jest możliwość jej egzekwowania. Microsoft wielokrotnie dokonywał zmian w procedurach licencjonowania i weryfikowania aplikacji, a także usuwał 'fałszywki' ze swoich Sklepów - z różnymi efektami. Istotne jest to, że działania Microsoftu skierowane są na zaprowadzenie porządku w Sklepie i chronienie użytkowników przed scamem.