Microsoft oddał do użytku Azure Game Development Virtual Machine

Microsoft oddał do użytku Azure Game Development Virtual Machine

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/24/2022, 3:59 PM

Liczba odsłon: 1925

Przez kilka ostatnich lat Microsoft zachęcał i ułatwiał deweloperom korzystanie z Azure i innych swoich usług chmurowych. Wczoraj firma ogłosiła uruchomienie kilku kolejnych programów i usług skrojonych specjalnie na miarę niezależnych deweloperów gier. Jedną z nich jest Azure Game Development VM, maszyna wirtualna do testowania i budowania gier w środowisku chmurowym z dostępem do Unreal Engine, Perforce, Incredibuild, Visual Studio, SDK-ami DirectX/GDK/PlayFab i nie tylko.

Dziś z przyjemnością ogłaszamy Azure Game Development Virtual Machine, ofertę Azure, która czyni nowoczesne tworzenie gier łatwiejszym i otwiera drzwi deweloperom gier, którzy mogą czerpać pełne korzyści z produkcji gier w chmurze.

Studia gamingowe na całym świecie starają się dostosować do nowego paradygmatu pracy, aby wspierać złożoność zdalnych i rozproszonych zespołów, wliczając w to nasze własne. Microsoft zdaje sobie sprawę z tych wyzwań dla społeczności tworzącej gry, a także z wysiłku, jaki wiąże się z takim przedsięwzięciem. Widzimy nawet, że nasze własne studia gamingowe przyspieszają wdrażanie Azure, aby umożliwić bardziej nastawione na współpracę i wydajniejsze tworzenie gier.

— Ben Humphrey, Principal Engineering Manager w Microsoft Azure

Microsoft współpracował z czołowymi partnerami dostarczającymi narzędzia do tworzenia gier, aby zaoferować je w formie preinstalowanej na Game Development Virtual Machine w Azure. Wśród dostępnych od ręki narzędzi/środowisk/pakietów znajdziemy:

  • Visual Studio Community Edition 2019
  • Unreal Engine
  • Quixel Bridge
  • Perforce's P4V Client
  • Parsec
  • Incredibuild
  • Blender
  • Teradici
  • DirectX/GDK/PlayFab SDKs i nie tylko.

Rozwijanie gier w chmurze daje twórcom korzyści porównywalne z przejściem do chmury ze środowisk on-premise w innych scenariuszach. To między innymi potężna moc obliczeniowa skalowana według potrzeb, możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie dzięki Parsec lub Teradici, scentralizowane zarządzanie zasobami, szybsze kompilowanie (np. za pomocą Incredibuild), głębsza współpraca i wydajniejsze testowanie.

Źródło: https://developer.microsoft.com/en-us/games/blog/game-creation-cloud-adoption-and-the-azure-game-dev-vm/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia