Microsoft jeszcze w tym tygodniu zamierza rozszerzyć dystrybucję swojego tabletu Surface na kolejne rynki. Nie wiadomo jednak czy ta zmiana będzie dotyczyć Polski.
Obecnie tablet Microsoft Surface można zakupić tylko w kilku państwach- Stanach Zjednoczonych, Australii, Niemczech, Francji, Chinach, Kanadzie, Australii, Hong Kongu i krajach Wielkiej Brytanii. Klienci z innych regionów muszą zdecydować się na zakup urządzenia w sklepie internetowym Amazon.com, lub korzystać z ofert lokalnych sklepów (np. sieć sklepów Vobis w Polsce), ale w tym wypadku za swój tablet mogą zapłacić dużo więcej.
Informacje o wprowadzeniu przez firmę z Redmond większej ilości kanałów dystrybucyjnych wyjawił Paul Thurrot, dziennikarz blisko związany z Microsoftem. W jego artykule w serwisie WindowsItPro.com można przeczytać, że w tym tygodniu Microsoft wprowadzi sprzedaż Surface w sklepach ze sprzętem elektronicznym w wielu nowych państwach. Zmiana ma dotyczyć tylko rynków międzynarodowych. Surface zostanie wprowadzony do większej ilości sklepów w Stanach Zjednoczonych na początku przyszłego roku.
Taka wiadomość może oznaczać, że Microsoft zdaje sobie sprawę ze słabych wyników sprzedaży swojego tabletu. Wprowadzenie Surface na nowe rynki tuż przed świątecznym sezonem na wyprzedaże i duże zakupy, może okazać się strzałem w dziesiątkę.