Microsoft i FedEx pracują nad Logistics as a Service

Microsoft i FedEx pracują nad Logistics as a Service

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 1/25/2022, 10:53 AM

Liczba odsłon: 2559

Microsoft i FedEx ogłosiły wejście w kolejną fazę swojego planu transformacji e-commerce z wykorzystaniem nowoczesnych technologii chmury i sztucznej inteligencji. Celem firm jest stworzenie nowego terminu logistics as a service dla marek, dystrybutorów i sprzedawców. Microsoft i FedEx twierdzą, że efekt ich pracy znacznie poprawi zarządzanie łańcuchem dostaw w czasie rzeczywistym oraz komunikację.

Obie firmy, będące prawdziwymi gigantami w swoich branżach, współpracują ze sobą już od kilku lat. Wspólna praca nad wspomnianą transformacją zaczęła się w 2020 roku od integracji Microsoft Azure z usługą FedEx Surround, dostarczającą zaawansowane narzędzia monitorowania przesyłek o wysokim priorytecie.

Aktualnie projekt będzie skupiał się na znalezieniu słabych punktów w globalnym łańcuchu dostaw i implementacji takich rozwiązań Microsoft Cloud, które zdominują rynek e-commerce i ułatwią wymianę dóbr na linii producent-dystrybutor-sprzedawca. Podstawowym rozwiązaniem chmurowym ma być Dynamics 365 w spersonalizowanej na te potrzeby wersji Intelligent Order Management.

FedEx podaje, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych do końca 2022 roku codziennie wysyłanych będzie 110 milionów paczek. Przed pandemią Covid-19 firma mówiła o mniej więcej 100 milionach paczek dziennie, ale do 2026 roku. Gigantyczny wzrost zainteresowania zakupami w internecie jest bardzo widoczny. Przez pandemię niezdecydowani klienci przekonali się do sklepów internetowych, a to dla firm logistycznych takich jak FedEx niemałe wyzwanie.

Nowoczesne firmy wiedzą, że łańcuch dostaw jest kluczowy dla całego biznesu. Dobrze działające dostawy są kluczowe. Chcemy, aby nasza współpraca z FedExem pomogła dużym, średnim i małym przedsiębiorstwom wejść na nowy poziom cyfrowej transformacji. Odbędzie się to z korzyścią dla nich i dla klientów, bo zakupy będzie można robić jeszcze sprawniej.
- mówi Satya Nadella, CEO Microsoftu

Przewiduje się, że pierwszy efekty kolejnego etapu współpracy Microsoftu z FedExem będą widoczne na rynku e-commerce już w drugiej połowie 2022 roku.

Źródło: https://news.microsoft.com/2022/01/24/fedex-and-microsoft-announce-new-cross-platform-logistics-solution-for-e-commerce/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia