Niedawno testowaliśmy nową funkcję w mobilnym Edge, która pomaga zidentyfikować fake newsy, a także sprawdzaliśmy, jak radzi sobie z tym redakcja Microsoft News. Wysiłki giganta na rzecz prawowitego dziennikarstwa na tym się jednak nie kończą. Firma dołączyła do ambasadorki ONZ, Angeliny Jolie, by pomóc tworzyć serię o fake newsach dla stacji BBC.
10-odcinkowy program autorstwa Jolie, Microsoftu i BBC ma na celu edukację dzieci i młodzieży na temat pułapek w nowoczesnych mediach. Będzie on też uczył krytycznego spojrzenia na wiadomości. Microsoft pomoże również w stworzeniu serii darmowych zasobów edukacyjnych, które będą towarzyszyć programowi. Wszyscy, którzy zbieramy się w tym projekcie, czujemy wielką odpowiedzialność za młodych ludzi - mówi Angelina. Chcemy mieć pewność, że wychodzimy z programem, który pomoże im osiągnąć szerokie spojrzenie na świat, w którym żyją, i na problemy, z którymi się mierzą, a także pomóc im połączyć się z innymi dziećmi na całym świecie.
Jesteśmy podekscytowani, mogąc dostarczyć tę potężną i darmową globalną inicjatywę w partnerstwie z globalnym liderem, takim jak Microsoft, i humanitarystką, Angeliną Jolie. Pozwoli to szkołom dać uczniom umiejętności, których potrzebują do nawigacji w świecie bezprecedensowej informacji.
– Kara Iaconis, VP of Sales and Marketing, BBC Learning
Jolie będzie współproducentką wykonawczą programu, który będzie nadawany równolegle z realizacją nowej inicjatywy, mającej na celu edukację medialną młodych ludzi. BBC twierdzi, że program pomoże rozwinąć się młodym ludziom w wieku 7-14 lat, aby stali się przyszłymi liderami, innowatorami, twórcami i obywatelami.