Parę lat temu Satya Nadella powiedział, że chciałby, aby ludzie używali Windows 10 nie tylko z konieczności, ale by naprawdę pokochali ten system. Tak naprawdę, jeśli odniesiemy to do innych produktów firmy i jej samej, to pragnienia CEO zaczynają się spełniać. Jak pokazują badania statystyczne, "Nowy Microsoft" kierowany przez Nadellę jest coraz lepiej postrzegany przez konsumentów, szczególnie tych w wieku 18-34 lat.
Wyniki majowej ankiety przeprowadzonej przez YouGov prowadzą do kilku ciekawych wniosków. Zacznijmy od chmury i jej prezencji w świadomości konsumentów. YouGov zauważył, że konsumenci w wieku 18-34 lat są bardziej skłonni do używania dysków w chmurze niż konsumenci w wieku 35+. To cenna informacja dla Microsoftu, który sporo inwestuje, by dotrzeć do klientów w różnych przedziałach wiekowych. "Młodzi ludzie z większym prawdopodobieństwem mają zaufanie do technologii: 52% przyznaje, że wierzy, że używanie dysków w chmurze jest tak samo bezpieczne, jak zapisywanie informacji na komputerze i telefonie. Dla porównania, [uważa tak tylko] 39% Amerykanów w wieku 35 lat lub wyższym" - pisze YouGov.
Idziemy dalej. Nie tylko chmura jest postrzegana pozytywnie, ale i sam Microsoft. Według wyników firma osiągnęła w zeszłym miesiącu najwyższy od bardzo dawna perception score - ogólny wynik będący wypadkową pozytywnych lub negatywnych wrażeń związanych z marką. W przedziale od -100 do + 100 punktów ostatnio z 36 wzrósł on do 40, oczywiście na plusie:
Powyższy wynik nie uwzględniał wieku respondentów. Jeśli podzielimy ich na grupy 18-34 i 35+, okazuje się, że dużo wyższy perception score Microsoft ma wśród tej młodszej (+44 pkt) niż starszej (+39 pkt) części ankietowanych:
Inne ciekawe wnioski na temat osób pozytywnie nastawionych do Microsoft to np. częściej występujące przeświadczenie, że w przyszłości sztuczna inteligencja będzie pomagać ludziom w większości codziennych zadań (67% wobec 62% w ogólnej opinii). Poza tym osoby te rzadziej zgodzą się ze stwierdzeniem, że "tylko ludzie, którzy mają coś do ukrycia, powinni martwić się o swoje dane personalne w Internecie" (20% wobec 24% w ogólnej opinii).