"Kto pierwszy ten lepszy"? Zdaniem przedstawicieli Microsoftu - tak. Robbie Bach z działu rozrywkowo-sprzętowego w wywiadzie dla Venture Beat wyznał, że wprowadzenie na rynek nowej konsoli szybciej od konkurencji było dobrym posunięciem. Dało to bowiem firmie przewagę w wielu niezwykle ważnych sektorach. Microsoft planuje zastosować podobną strategię w przypadku kolejnej generacji konsol. Na razie nie ma jeszcze ustalonej konkretnej daty wydania trzeciego Xboksa, gdyż, zdaniem Bacha, 360 "będzie sprzedawał się jeszcze długi czas". Członek amerykańskiego giganta podkreślił, że koncepcje na temat konsoli następnej generacji powstały jeszcze zanim X360 pojawił się na półkach sklepowych.
Przypomnijmy, że Xbox 360 na rynku debiutował w listopadzie 2005 roku, więc trzeciej konsoli Microsoftu nie należy spodziewać się przed końcem roku 2010. Warto zaznaczyć, że od swej premiery konsola giganta z Redmond - według statystyk pochodzących z 25 kwietnia - zdołała się sprzedać w liczbie 19 milionów egzemplarzy.