Choć wielu wydawców zdaje się o tym nie pamiętać, to przed publikacją gry albo aplikacji warto się upewnić, że doświadczenie użytkowania spełnia wszystkie standardy. Istotną rolę odgrywają tu testy przed premierą, a te odbywać się mogą w węższym lub szerszym gronie odbiorców - także bez widoczności aplikacji dla innych. Taki rodzaj kontroli nad cyklem wydawniczym otrzymali teraz twórcy publikujący w Microsoft Store.
Wielu użytkowników Centrum deweloperów systemu Windows zgłaszało uwagi, że chcieliby umożliwić testowanie aplikacji użytkownikom jeszcze przed oficjalnym wydaniem, by upewnić się o odpowiedniej jakości produktu. Nie chodzi jednak o otwarte testy beta, lecz udostępnianie aplikacji bezpośrednio z poziomu Sklepu zaproszonym testerom. Dzięki temu oprogramowanie nie jest widoczne dla pozostałych i nie można go wyszukać ani pobrać. W Microsoft Store odpowiada za to nowe ustawienie widoczności. Gdy wybierzemy publiczność prywatną, możemy zdecydować, jakiej grupie ma być udostępniana aplikacja i kto w tych grupach się znajduje.
Gdy publikujemy prywatnie, dostęp mają tylko zaproszone osoby po otwarciu linka. W każdej chwili można jednak przełączyć się na widoczność publiczną, co najlepiej jest zrobić, gdy aplikacja będzie już gotowa. Istnieje też opcja czasowego przejścia - aplikacja stanie się publiczna w określonym przez wydawcę dniu. Trzeba jednak pamiętać, że opcja prywatna jest dostępna tylko dla nowo publikowanych aplikacji. Jeśli aplikacja lub gra znajduje się już w Sklepie Microsoft, nie można uczynić ją prywatną pod względem odbiorców.
Nowe opcje widoczności i to, jak z nimi pracować, możemy poznać w dokumentacji na stronie Centrum deweloperów systemu Windows.