Microsoft Power BI pomaga w naprawie zniszczeń po huraganie Irma

Microsoft Power BI pomaga w naprawie zniszczeń po huraganie Irma

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/27/2017, 9:05 PM

Liczba odsłon: 1777

We wrześniu tego roku przez Karaiby przetoczyły się dwa huragany kategorii 5, powodując rozległe zniszczenia. Na apel wzywający do pomocy odpowiedział Microsoft, ofiarując personel, oprogramowanie i zasoby online, które wspomogły bilansowanie strat i odbudowę zniszczeń. Powstała też specjalna aplikacja o nazwie Microsoft Building Damage Assessment. Dzięki działającemu na jej zapleczu Power BI aplikacja ta umożliwia oszacowanie szkód w zasobach mieszkaniowych i wykrywanie trendów, takich jak niektóre rodzaje materiałów budowlanych, które były bardziej podatne na zniszczenie.

Power BI

Aplikację zoptymalizowano pod kątem tabletów, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo wprowadzać dane za pomocą rozwijanych menu, zdjęć i lokalizacji GPS. Praca możliwa jest w trybie offline, a gdy połączenie jest już dostępne, zapisane informacje można przesłać do analizy. Dane zebrane przez Microsoft Building Damage Assessment pozwoliły zespołom ratowniczym ONZ ustalić m.in., że na wyspie Barbuda ponad 90% budynków zostało nieodwracalnie zniszczonych, do 50% mogli powrócić lokatorzy lub potrzebowały względnie niewielkich napraw, podczas gdy pozostałe 50% potrzebowało poważnych napraw lub nadawało się do wyburzenia. Pozwoliło to pracownikom ONZ określić, jakie fundusze należy przeznaczyć dla regionu.

"Building Damage Assessment dostarczył nam informacji, jakich rząd nigdy przedtem nie miał" - powiedział Ugo Blanco z Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). "Zmieni to sposób, w jaki dokonuje się szacowań. [Building Damage Assessment] może być wdrożony w dowolnym czasie i dowolnym miejscu. W ciągu kilku dni możemy mieć zespoły w każdym kraju na świecie. Informacja ta stanowi krytyczny dowód, że można tworzyć zasady dotyczące sposobu odbudowy". Aplikacji tej Microsoft nie budował jednak od podstaw, ale była ona zaktualizowaną wersją aplikacji z 2015 r., powstałej po trzęsieniu ziemi w Nepalu. Wtedy to Microsoft przydzielił do projektu dziesięciu pracowników i przekazał 70 tabletów, klawiatur i piór Surface.

"Gdy pojawiły się ofiary, wymagane było podjęcie szybkich kroków. Doszliśmy do wniosku, że normalny czas rozwoju aplikacji w tym wypadku nie zda egzaminu. Mając na uwadze potrzebę szybkiego wdrożenia deklarowaną przez UNDP, nasz zespół musiał reagować szybciej, ponieważ wzrosły wyzwania w zakresach zbierania informacji i UX" - dodaje Cameron Birge, Humanitarian Response Manager z Microsoft.

Źródło: https://www.geekwire.com/2017/custom-microsoft-app-helping-caribbean-rebuild-hurricanes/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia