Przed nami dalsza część porannego keynote'u na Microsoft Ignite 2016. Scott Guthrie opowiada o procesie transformacji w biznesie, którego motorem napędowym są technologie. Poznaliśmy już przykłady firm BMW i Facebook, które wprowadziły innowacyjne technologie dla klientów oraz pracowników, co spowodowało wzrost produktywności i polepszyło doświadczenie użytkowania. Teraz czas na kolejne firmy, wzorcowo adaptujące nowe technologie. Następnym przykładem takiej firmy jest Rolls Royce, jeden z najbardziej ikonicznych producentów na świecie.
Rolls Royce wiele pracy wkłada w proces przemiany - w tym przypadku mowa będzie o wydajności ekonomicznej w odniesieniu do klientów linii lotniczych. Firmie pomaga w tym technologia Microsoft Azure oraz rodzina produktów Dynamics 365. Scott Guthrie podkreśla, że nie chodzi jedynie o zwyczajne używanie tych technologii, ale fundamentalne przekształcenie modelu biznesowe w oparciu o ich możliwości. "Rolls Royce przechodzi od zwyczajnej sprzedaży silników do stanu, w którym świadczy liniom lotniczym w pełni zarządzane usługi związane z silnikami" - mówi Scott. Teraz czas na jeszcze jeden biznes, który korzysta z nowych technologii i odnosi z tego korzyści.
Adobe od lat pracuje nad integracją swoich produktów z chmurą. Dziś po raz pierwszy Microsoft publicznie ogłosił, że Adobe przechodzi do platformy Microsoft Azure, która odtąd napędzać będzie wszystkie wykorzystywane przez producenta rozwiązania SaaS. Na scenę zaproszony został CEO Adobe, Shantanu Narayen, oraz - zupełnie niespodziewanie - CEO Microsoft, Satya Nadella!
"Adobe i Microsoft są wspaniałymi partnerami. Dokonywaliśmy razem innowacji i pomagaliśmy naszym klientom osiągnąć sukces w szeregu różnych platform technologicznych" - rozpoczął Satya Nadella, dodając, że dzisiejsza konferencja jest wielkim kamieniem milowym w odniesieniu do partnerstwa firm w zakresie usług SaaS, z których korzysta Adobe - rozwiązań chmurowych związanych z dokumentami, kreatywnością i marketingiem, które przechodzą do Azure. Co skłoniło firmę Adobe do takiej transformacji? Jak mówi Shantanu Narayen, jest to kolejny krok w partnerstwie firm, które to widoczne już było w zakresie Surface Pro, technologii dotykowej i wyborze Windows 10 jako platformy desktopowej przyszłości. "Od dłuższego czasu jesteśmy częścią tej niesamowitej przygody w środowisku cloud-first, mobile-first w odniesieniu do tego, jak odmieniamy naszą firmę" - mówi CEO Adobe. Choć firma znana jest głównie z Photoshopa czy Acrobat Readera, chmura stanowi dla niej ważny punkt odniesienia w sposobach pracy nad dokumentami.
Innymi słowy, Adobe spory sukces zawdzięcza rozwiązaniom w chmurze, które odtąd w całości będą napędzane przez Microsoft Azure.