Kinect przenosi mapping 3D w nowy wymiar

Kinect przenosi mapping 3D w nowy wymiar

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/6/2014, 11:15 AM

Liczba odsłon: 3010

Microsoft Research na przestrzeni ostatnich lat stworzył podwaliny, dzięki którym za pomocą projekcji i czujników ruchu można ożywić cztery ściany czy jakąkolwiek przestrzeń. Jeden z tych projektów - RoomAlive - wykorzystuje wiele rzutników i czujników Kinect, które tworzą wokół użytkownika wirtualny, interaktywny świat, przeniesiony na dowolną powierzchnię użytkową.

RoomAlive zapewnia rzeczywistość rozszerzoną bez dodatkowych urządzeń typu wearable (np. Google Glass). Projekt stawia na interaktywność, dlatego też nie jest to zwykły video mapping 3D. Zastosowań jest cała masa - od gier po wszelkiego typu symulacje. W demonstracji użyto projektorów, które w perfekcyjnie zsynchronizowany sposób tworzą doświadczenie wirtualnego środowiska. Interesujący jest też sposób ich kalibracji. RoomAlive może też działać jako skaner 3D. Wszystko to zobaczycie w poniższym klipie.

Technologia ta jest niejako spadkobiercą projektu IllumiRoom, który łączył możliwości rzutnika i czujnika Kinect, by wyjść z materiałem wideo poza fizyczne ramy telewizora. "RoomAlive z kolei stawia na interakcje i nowe typy gier, które możemy stworzyć z udziałem interaktywnego mappingu." - czytamy na blogu projection-mapping.org.

Jak jeszcze można wykorzystać technologię Kinect do stworzenia rzeczywistości rozszerzonej? Microsoft Research przedstawił kilkadziesiąt publikacji studentów, deweloperów i twórców z całego świata. Niektóre projekty są naprawdę innowacyjne i być może za kilka lat staną się bardziej znane.

Źródło: http://www.neowin.net/news/microsofts-roomalive-concept-brings-dead-space-to-life

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia