Microsoft opublikował na blogu garść porad dla deweloperów, w których doradza im, jak uatrakcyjnić oferty w Microsoft Store. Wskazówki dotyczą trailerów wideo, opisów, logo i informowania klientów o bieżących zmianach. Dowiadujemy się o najlepszych praktykach w tych obszarach i o tym, na ile są one w stanie zwiększyć liczbę pobrań. Jeśli publikujecie aplikacje i chcecie, by były pobierane, koniecznie zapoznajcie się z tym materiałem!
1. Dołącz zwiastuny wideo
Zwiastuny wideo są krótkimi filmikami, które naświetlają najważniejsze cechy produktu i pokrótce pokazują jego funkcje. Jak twierdzi Microsoft, średnio jeden lub więcej zwiastunów wideo zwiększa liczbę pobrań o 11%. Co zrobić, by zmontować dobry zwiastun?
- Skup się na wysokiej jakości i niezbyt długim czasie trwania (60 sekund lub mniej).
- Użyj innych miniatur dla każdego zwiastuna.
- Utrzymaj krótkie i wycentrowane wiadomości w każdej klatce.
- By zwiastuny pojawiały się na górze oferty, dostarcz dodatkowo obraz w rozdzielczości 1920 x 1080 (16:9).
2. Stwórz świetny opis aplikacji
Opis jest pierwszą rzeczą, z którą zapoznaje się klient w trakcie wizyty na stronie produktu w Microsoft Store. Pojawia się on również w wynikach wyszukiwania i ofertach prezentowanych przez algorytmy. Jak stworzyć dobry opis?
- Zacznij od ukazania wartości - dlaczego klient powinien to kupić?
- Skup się na aplikacji, używając prostego, jasnego języka.
- Zlokalizuj opis dla wszystkich docelowych rynków.
3. Dołącz przyciągające wzrok logo
Logo jest głównym obrazem aplikacji wyświetlanym w Windows 10, Xbox, wynikach wyszukiwania oraz kolekcjach. Rekomendowane jest dostarczenie grafik w proporcjach zarówno 9:16, jak i i 1:1. Szybkie porady na temat logo:
- Dołącz nazwę aplikacji jako kluczowy element obrazu.
- Dostarcz pliki .png nie większe niż 50 MB każdy.
- Dostarcz wszystkie wymagane formaty i rozmiary, by zapewnić optymalne wyświetlanie na różnych urządzeniach.
4. Informuj na bieżąco swoich klientów
Kiedy aktualizujesz swoją aplikację, zawsze dobrym pomysłem jest poinformowanie klientów o tym, co poprawiłeś w ostatnim wydaniu, zwłaszcza kiedy dodajesz poprawki błędów i funkcje, o które klienci prosili w feedbacku. Użyj pola tekstowego "Co nowego w tej wersji", by dzielić się informacjami z klientami. Pokazuje to również nowym klientom, że słuchasz feedbacku i nadal dodajesz nowe funkcje.