Wraz z udostępnieniem systemu Windows 10 Microsoft wydał również odpowiednie narzędzia i pakiety SDK, pozwalające użytkownikom tworzyć i publikować w Sklepie Windows nowe aplikacje uniwersalne. Pojawiło się też kilka pakietów z serii Windows Bridge, które umożliwiają konwersję już istniejących aplikacji klasycznych (Win32), webowych, iOS i Android, by były zgodne z Universal Windows Platform. Dotąd mówiło się o niepełnej kompatybilności czy wręcz opóźnieniu tych projektów. Jak jest w rzeczywistości?
Okazuje się, że aplikacje i gry (przynajmniej te niektóre) można z powodzeniem przekonwertować na Windows 10. Przykład takiej konwersji zaprezentował David Burela, który swój eksperyment opisał na blogu: "Bawiłem się Windows 10 bridges, które pozwalają portować aplikacje z innych platform (iOS, WP, Silverlight, hostowane aplikacje web etc.) na platformę Windows 10 UWP. Dziś chcę wam pokazać, jak łatwo wziąć grę na iOS i portować ją wprost do Windows 10 UWP. Portuję klasyczną grę Canabalt, która była oryginalnie flashową grą onlinę, a następnie została zaimportowana jako gra na iPhone'a". Kod źródłowy Canabalt został opublikowany w repozytorium GitHub, dzięki czemu możliwa jest jego dalsza edycja.
Jak widać na filmie, cała operacja przy użyciu Visual Studio 2015 i pakietu Project Islandwood (Windows Bridge for iOS) zajmuje niecałe 5 minut. Microsoft już wcześniej zachęcał deweloperów iOS hasłem "Buduj aplikacje Windows, które już napisałeś". Samo portowanie aplikacji wydaje się niesamowicie łatwe, tym niemniej funkcja posiada pewne ograniczenia. Są one związane z określonymi frameworkami iOS, dla których wsparcie bywa ograniczone. Prostsze aplikacje - jak gra Canabalt - mogą być portowane automatycznie. Aplikacje wykorzystujące nietypowe silniki graficzne czy niektóre natywne funkcje iOS mogą działać w Windows 10 w ograniczonym zakresie a nawet się nie uruchamiać.
Windows Bridge for iOS jest otwartoźródłowym projektem Microsoftu, który wykorzystuje środowisko Objective-C w Visual Studio i wspiera API iOS. Można go pobrać bezpłatnie z serwisu GitHub. Wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie Windwos Dev Center.