Urządzenia wirtualnej i mieszanej rzeczywistości pozwalają doświadczać zjawisk na nowe sposoby. Nie ma wątpliwości co do tego, że przez niektórych postrzegane są jako kolejna przestrzeń reklamowa, w której można prezentować *zawartość sponsorowaną* na nowe, bardziej angażujące sposoby. Rzecz w tym, że owa przestrzeń to tabula rasa - brak bowiem zorientowanej na VR/AR/MR platformy reklamowej z prawdziwego zdarzenia. Ale taka właśnie powstaje.
Rozwiązanie służące do wyświetlania sponsorowanych treści w scenariuszach rzeczywistości wirtualnej i mieszanej opracowuje indyjski oddział Microsoft Garage. Założenie jest proste. Wyobraźmy sobie billboard reklamowy gdzieś na ścianie budynku. Tutaj jest podobnie, tyle że budynek jest całkowicie wirtualny, a ściana może znajdować się w naszym własnym pokoju lub jakimkolwiek innym miejscu. Ten dodatkowy wymiar to dla marketingowców szansa na bardziej immersyjne reklamy. Następuje bowiem przejście od dwuwymiarowych bannerów, umieszczanych np. w aplikacjach i na stronach, do bannerów lub innych doświadczeń w niemal namacalnym świecie 3D.
Microsoft Garage pracuje nad zestawem SDK, który ułatwi deweloperom zarabianie na pluginach reklamowych w ich grach i aplikacjach. Projekt znajduje się w fazie prototypu. Jego autorzy twierdzą, że jest jeszcze parę rzeczy do zaimplementowania i trwają eksperymenty z nowymi funkcjami. Zrzut ekranu, który tu widzicie, jest bardzo prostym przykładem, jak grafika dwuwymiarowa może być "przyklejona" w przestrzeni trójwymiarowej.
Twórcy mówią też, że na razie jest zbyt wcześnie, by móc stwierdzić, dokąd zaprowadzą te eksperymenty. Wiadomo na razie tyle, że patent został już złożony. Możliwości są w zasadzie dwie: albo Microsoft zaimplementuje te rozwiązania w swoich produktach, albo projekt umrze śmiercią naturalną. Pewne natomiast wydaje się to, że reklamy na goglach VR lub HoloLens są nie do uniknięcia.