Pierwszy dzień miesiąca to dla StatCounter okazja do podzielenia się najnowszymi statystykami. Raport obejmujący maj 2023 ujawnia ciekawe szczegóły na temat zmian na rynku przeglądarek desktopowych i mobilnych. Szczególnie interesujący jest spadek udziału Edge, który pod kreską 10% znalazł się pierwszy raz od ponad roku.
Wśród przeglądarek desktopowych od kilku lat niepodzielnie rządzi Chrome, który zakończył maj z wynikiem 65,88% (spadek z 66,22% w kwietniu). Miejsce drugie należy do Apple Safari (12,85%, wzrost z 11,89%), które wyprzedziło Edge w kwietniu. Trzecie miejsce należy do produktu Microsoftu, którego udział spadł poniżej 10% (9,94%, spadek z 11,89% w kwietniu) po raz pierwszy od marca 2022 roku. Firefox osiągnął udział w wysokości 5,3% (spadek z 5,59%). Pierwszą piątkę zamyka Opera z wynikiem 4,04%, która zaliczyła widoczny wzrost z 3,12% w kwietniu i wkrótce może zrównać się z Firefoksem.
Jeśli chodzi o przeglądarki mobilne, StatCounter podaje następujące dane za maj:
- Chrome — 61,27%
- Safari — 27,67%
- Samsung Internet — 4,95%
- Opera — 1,79%
- UC Browser — 1,53%
- Android — 0,79%
- Firefox — 0,53%
- QQ Browser — 0,24%
- Coc Coc — 0,22%
- Pozostałe — 0,99%
Co ciekawe, Edge Mobile nie jest w ogóle uwzględniany w globalnym rankingu (jego udział jest zbyt mały), natomiast w Polsce ta wersja przeglądarki osiągnęła udział równy 0,45%.
Źródło: https://gs.statcounter.com/browser-market-share#monthly-202204-202305