Bing.com domyślną wyszukiwarką Yahoo!?

Bing.com domyślną wyszukiwarką Yahoo!?

Autor: Monika Karcz

Opublikowano: 7/28/2009, 1:52 PM

Liczba odsłon: 4522

Z informacji podanych przez magazyn Advertising Age wynika, iż niebawem prawdopodobnie podjęte zostaną oficjalne decyzje na temat zawarcia współpracy pomiędzy koncernami Microsoft i Yahoo!. W jej myśl portal Yahoo! uczyniłby domyślną wyszukiwarką uruchomiony niedawno Bing.com. Spekuluje się, że obie firmy miałyby zarabiać i dzielić się zyskami z reklam powiązanych z rezultatami pracy wyszukiwarki.

Przypomnijmy, że rozmowy o możliwej współpracy (początkowo przejęciu Yahoo! przez Microsoft) rozpoczęły się na początku zeszłego roku. Wstępnie koncern z Redmond wyszedł z propozycją zakupu Yahoo! za kwotę ponad 40 mld USD. Oferta ta została jednak odrzucona, a od tego czasu rozmowy wznawiane były kilkakrotnie – jednak zawsze kończyły się fiaskiem. Zgodnie z informacjami podanymi przez Advertising Age obie firmy po raz kolejny w zeszłym tygodniu rozpoczęły negocjacje na temat partnerstwa, które mogłoby przynieść obustronne korzyści. Microsoft straciłby jednego z konkurentów rynkowych, a Yahoo! zaoszczędziłoby pieniądze na utrzymaniu własnej infrastruktury odpowiedzialnej za wyszukiwarkę. Ponadto borykające się z problemami Yahoo! dostałoby znaczny zastrzyk gotówki za reklamy.

Pozostaje teraz pytanie, jak tym razem zakończą się rozmowy pomiędzy Yahoo! i Microsoftem? Która z platform reklamowych zostanie wykorzystana do sprzedaży reklam? Według zapewnień magazynu Advertising Age przynajmniej częściowo odpowiedź na te pytania pojawi się jeszcze w tym tygodniu.
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia