Badania wykazują, że mężczyźni są mniej produktywni z powodu gier

Badania wykazują, że mężczyźni są mniej produktywni z powodu gier

Autor: Damian Lisak

Opublikowano: 7/4/2017, 3:35 PM

Liczba odsłon: 1931

Jedną z najpopularniejszych form rozrywki dzisiejszych czasów są niewątpliwie gry wideo. Prócz wydawców, którzy tworzą coraz to nowsze i bardziej realistyczne gry, potencjał tego rynku doceniają także producenci sprzętu oferujący wyspecjalizowane urządzenia, które mają zapewnić niezapomniane wrażenia. Sprzyja temu także rozwój technologii, czego dowodem są okulary VR, AR i MR. Niestety, część konsumentów oddaje się tego typu rozrywce zarówno kosztem życia prywatnego oraz społecznego, jak i zawodowego, czego dowodem jest dokument opublikowany niedawno przez Burea of Economic Research.

Wyniki badań wykazują, że amerykańscy mężczyźni w wieku 31 do 55 lat do 2015 roku pracowali o około 163 godziny rocznie mniej, niż ta sama grupa wiekowa w 2000 roku, natomiast mężczyźni w wieku 21 do 30 lat pracowali rocznie mniej o 203 godziny. Co więcej, wynika z nich, że jednym z głównych powodów jest postęp gier. Naukowcy zauważyli, że gry wideo zaczęły być coraz popularniejsze już w momencie, gdy dostępne były głównie gry jednoliniowe, takie jak Super Mario Bros. i Pong. Obecnie gry są znacznie bardziej rozbudowane i zaawansowane, dlatego niektórzy gracze spędzają nawet kilkaset godzin na wykonywaniu zadań w World of Warcraft i innych grach MMO. Można także zauważyć, jak masowa społeczność graczy oblega gry takie jak Minecraft czy Player Unknown's Battlegrounds. W samych badaniach nie wykluczono także automatyzacji oraz tendencji do zatrudniania kobiet skutkującej dobrowolnym wycofywaniem się mężczyzn z rynku pracy. Jednakże w regionach, gdzie gry odgrywają ogromną rolę dla większej części społeczeństwa (np. w Japonii), zjawisko to nie było tak wyraźne, co może wskazywać na inne czynniki społeczne.

Młodzi mężczyźni wolą mniej pracować, żeby móc więcej grać

Naukowcy zauważyli także, że mężczyźni bez wyższego wykształcenia, którzy stanowią większą część graczy, są szczęśliwsi niż byli ich rówieśnicy dziesięć lat temu. Niemniej jednak zakłada się, że Amerykanie wybierający gry ponad pracę także w przyszłości będą w stanie znaleźć dobre miejsca pracy. Oczywiście o ile w dobie automatyzacji jeszcze jakieś zostaną.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia