Microsoft Teams ma na celu ułatwić organizowanie pracy i komunikację w ramach zespołów. Jednak problem pojawia się w sytuacji, gdy tych zespołów mamy dużo, a nie wszystkie są nadal aktywne i na przykład dotyczą projektów, które już dawno zostały zrealizowane. Teraz, dzięki nowej aktualizacji łatwiej będzie o porządek w zespołach, bo wreszcie będziemy mogli je archiwizować wedle uznania.
Duża ilość zespołów może być przytłaczająca, więc ogłoszona w tym tygodniu nowość będzie na pewno dużym plusem i jest. Aby zarchiwizować zespół, musimy wykonać następujące kroki:
- Klikamy przycisk Zespoły po lewej stronie, aby zobaczyć listę naszych Zespołów;
- U dołu listy wybieramy przycisk koła zębatego, aby przejść do Zarządzania zespołami;
- Na liście Aktywne wybieramy nazwę zespołu, który chcemy zarchiwizować, a następnie klikając w ikonkę 3 kropek, otwieramy menu kontekstowe;
- Na samym dole menu wybieramy opcję Archiwizuj zespół;
- Aby uniemożliwić edycję treści w witrynie programu SharePoint i zakładce Wiki związanej z zespołem, wybieramy opcję Ustaw witrynę programu SharePoint dla członków zespołu jako tylko do odczytu. Tylko właściciel zespołu ma możliwość archiwizowania i przywracania zespołu.
To pozwoli zachować porządek w naszych zespołach i pozostawić pod ręką tylko te najważniejsze i rzeczywiście istotne. Możemy oczywiście również zespół usunąć, lecz Archiwizacja pozwoli w każdej chwili przywrócić dany zespół, bez utraty danych i historii konwersacji. Microsoft Teams powinien zaktualizować się automatycznie, więc nowe funkcje zarządzania zespołami możecie już sprawdzić w praktyce. Jest to kolejna przydatna nowość, która sprawia, że Teams jest coraz lepszą aplikacją, a już wkrótce Zespoły mają całkiem zastąpić Skype dla firm.