AdDuplex opublikował dziś swoje najnowsze statystyki dotyczące Windows 10 oraz sprzętu PC, biorąc pod uwagę stan z dnia wczorajszego (27 listopada 2017 roku). Na temat aktualnego rozkładu sił poszczególnych wersji Dziesiątki, adaptacji Fall Creators Update i jego sytuacji na urządzeniach poszczególnych producentów OEM pisaliśy tutaj. Teraz zajmiemy się tym, co AdDuplex przedstawił w kontekście statystyk sprzętowych ze szczególnym uwzględnieniem marki Surface.
Urządzenia Surface na świecie
Nowy Surface Pro (2017) zdobywa udziały rynkowe, wchodząc na 4 pozycję z udziałem rzędu 9,2%, ale wciąż daleko mu do dogonienia wcześniejszych wydań z serii, takich jak Pro 4 (39,7%) i Pro 3 (21,7%). AdDuplex prognozuje mu brązowy medal w przyszłym miesiącu. Zobaczymy. Tymczasem firma odnotowała debiutujący w ostatnich dniach Surface Book 2, który przysposobił sobie 0,4% udziału. Czas pokaże, czy zdobędzie on popularność zbliżoną do linii Pro i tańszych alternatyw Surface.
Producenci OEM na świecie
Zgodnie z obietnicą prezentujemy najświeższe statystyki dotyczące udziałów poszczególnych producentów PC. Jak podkreśla AdDuplex, rozkład sił jest praktycznie niezmienny od kilku miesięcy i zaobserwować można co najwyżej niewielkie fluktuacje. Miano największego producenta OEM wciąż należy do HP, który odpowiada za jedną czwartą wszystkich badanych PC. Microsoft z kolei kawałek tortu ma niewielki, bo wynoszący tylko 2,7%.
Przypomnijmy, że raport bazuje na danych zebranych w ciągu ostatniej doby z blisko 5000 aplikacji ze Sklepu Microsoft korzystających z AdDuplex SDK v.2 (i wyższych). Metodologia ta oczywiście nie oddaje idealnego obrazu badanych kwestii (choćby dlatego, że nie uwzględnia Windows 7 i starszych), niemniej jednak jest pewnym miarodajnym wskaźnikiem.