Usługa pocztowa Microsoftu Outlook.com przekroczyła 60 milionów aktywnych użytkowników. Z tej okazję firma przygotowała robiącą niemałe wrażenie kampanię reklamową swojego serwisu.
Logo Outlook.com pierwszy raz pojawiło się w sieci w lipcu ubiegłego roku. Zmiana nazwy, wyglądu i funkcjonalności usługi pocztowej miała i nadal ma na celu ocieplenie wizerunku wysłużonej wieloletnią aktywnością marki Hotmail. Od początku było wiadomo, że w niedługim czasie Outlook.com ma stać się oficjalną usługą pocztową firmy z Redmond. Żeby uświadomić swoich użytkowników, że tak właśnie będzie, Microsoft w oknie logowania Hotmail umieścił komunikat ponaglający do przejścia do Outlook.com.
Dyrektor Outlook.com David Law twierdzi, że 60 milionów użytkowników zaczęło aktywnie korzystać z nowego serwisu w zaledwie pół roku. Już pod koniec listopada ubiegłego roku Microsoft chwalił się, że w usłudze zarejestrowanych jest 25 milionów aktywnych kont. Niezależnie od tego, czy 60 milionów użytkowników jest dobrym czy złym wynikiem, Microsoft zaznacza, że w chwili obecnej jest to rekordowy wzrost liczby kont w usługach pocztowych. Według danych firmy, około 30 procent wszystkich użytkowników przeniosło się do Outlook.com z Google Gmail.
Przy okazji tej ważnej dla Microsoftu chwili, firma postanowiła stworzyć nową kampanię reklamową przedstawiającą wszystkie zalety usługi Outlook.com. Może się wydawać, że w reklamie serwisu pocztowego nie można zaprezentować niczego oszołamiającego. Microsoft pokazał, że można i uświadamia potencjalnych nowych użytkowników, że Outlook.com to nie tylko poczta e-mail.
Drugi spot przedstawia możliwości funkcji 'Wyczyść', która w prosty i szybki sposób umożliwia utrzymanie porządku w skrzynce odbiorczej Outlook.com i zarządzanie dużą ilością wiadomości.