Ustalanie stref zabezpieczeń

Ustalanie stref zabezpieczeń

Autor: Paweł Wujczyk

Opublikowano: 7/24/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 6448

Przeglądając Internet w poszukiwaniu informacji czasami trafiamy na bardzo podejrzane strony. Chociaż zauważamy niebezpieczeństwo z ich strony, czytamy je dalej ponieważ informacja zawarta tam nadzwyczaj nas interesuje. Takie witryny zostawiają na naszych dyskach pliki cookie, żądają zainstalowania programów, być może wirusów. Internet Explorer pozwala nam zabezpieczyć się przed tymi niebezpieczeństwami nie każąc rezygnować z treści. Mianowicie posiada wbudowane dwie strefy zabezpieczeń, do których możemy dodawać adresy stron internetowych zabezpieczając się w ten sposób przed niebezpieczeństwem, również jednak możemy wpisać tam strony, które uważamy za szczególnie zaufane. Jeżeli posiadamy adres strony, którą uważamy za niebezpieczną lub zaufaną w Internet Explorerze włączmy Opcje internetowe korzystając z menu Narzędzia. Kliknijmy w zakładkę Zabezpieczenia. Znajdują się tam cztery strefy ale tylko dwie z nich odnoszą się do Internetu: Zaufane witryny oraz Witryny z ograniczeniami.

W zależności od adresu jaki posiadamy (zaufany czy niebezpieczny) wybieramy odpowiednią opcję i klikamy w przycisk Witryny... . W tym nowym oknie wpisujemy strony i klikamy w przycisk Dodaj. Możemy wyczyścić pole Żądaj weryfikacji serwera (https:) dla każdej witryny w tej strefie. Dzięki temu będziemy mogli wpisać witryny naszym zdaniem zaufane ale nie szyforwane.

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia