Menu kategorii
  • Zaplanowana archiwizacja

    Zaplanowana archiwizacja

     Paweł Wujczyk
    Paweł Wujczyk
    00:00
    18.07.2006
    4222 wyświetlenia

    Jeżeli pracujemy na komputerze z bardzo ważnymi danymi, piszemy, edytujemy dokumenty firmowe, pod koniec dnia dobrze by było robić kopię tych informacji abyśmy nie stracili owoców naszych starań. W tym celu dobrze jest zaplanować tworzenie kopii zapasowej naszych plików w nocy po zakończonym dniu. Z systemem Windows XP jest to naprawdę łatwe. Uruchamiamy program Kopia zapasowa dostępny w podmenu Narzędzia systemowe menu Start. Aplikacja uruchomi się w trybie kreatora, przełączmy się do Trybu zaawansowanego klikając znajdujący się tam w odnośnik. Zaznaczmy zakładkę Planowanie zadań a następnie w przycisk Dodaj zadanie, który znajduje się w dolnej prawej części okna. Naszym oczom ukaże się kolejny kreator. Na pierwszej stronie klikamy przycisk Dalej. W drugim oknie wybieramy co ma zawierać kopia zapasowa. Trzecia strona służy do wyboru lokalizacji archiwum. Wskazujemy folder, w którym będziemy nasze zabezpieczenia trzymać. Następnie wybieramy sposób tworzenia kopii. Opis dostępnych w tym polu opcji znajdziemy tutaj.... Kolejne dwa okna służą do ustalenia konfiguracji dotyczącej weryfikacji i typu tworzenia plików. Możemy zostawić je bez zmian. W następnym oknie po kliknięciu na przycisk Ustal harmonogram ustawiamy datę wykonania zadania.

    Pozostanie już nam tylko wpisanie hasła użytkownika i możemy juz cieszyć się spokojnym snem. System właśnie archiwizuje naszą pracę.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Automatyzacja Windows