Wprowadzamy ofertę usług

Wprowadzamy ofertę usług

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 10/19/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 2485

Zbudowanie oferty świadczonych przez naszą firmę usług to jedna z najbardziej podstawowych czynności w platformie Microsoft Bookings i w tym poradniku krótko omówimy funkcjonalność tych ustawień. Za zarządzanie usługami odpowiedzialna jest kategoria ustawień Usługi.

Zarządzanie usługami

Główna witryna panelu konfiguracji usług wygląda tak jak na powyższym zrzucie ekranu. Tabela podzielona jest na cztery kolumny – nazwę usługi, czas trwania, cenę i przypisanych pracowników. Żeby dodać do listy nową usługę, wystarczy kliknąć polecenie Dodaj usługę.

Zarządzanie usługami

Dodając nową usługę, musimy uzupełnić kilka podstawowych informacji. Przede wszystkim jest to Nazwa usługi. Dalej możemy wprowadzić rozszerzony Opis, w którym poinformujemy klienta o wszystkich szczegółach i dodatkowych opcjach związanych ze świadczeniem tej usługi. Kolejne pole to Lokalizacja domyślna, gdzie możemy wprowadzić lokalizację naszego biura lub zupełnie inne miejsce, w którym dana usługa jest świadczona. W przypadku np. gabinetów lekarskich można wprowadzić też numer gabinetu, w którym ma odbywać się zabieg. Następnie należy określić Domyślny czas trwania usługi. Może być to ustawienie, do którego niekoniecznie będziemy się stosować, ponieważ czasami świadczenie usługi może trwać krócej lub dłużej niż wartość, którą ustawiliśmy w konfiguracji. Następna opcja to Bufor czasu, którego nie mogą rezerwować klienci. Polega ona na tym, że w minutach ustalamy czas przerwy, którą otrzymuje pracownik między wykonaniem kolejnej usługi przed daną godziną lub po danej godzinie. Dalej należy określić cenę, jaką klient będzie musiał zapłacić za realizację usługi. Microsoft Bookings oferuje tutaj kilka opcji. Usługa może zostać zrealizowana bezpłatnie; stawka może być ustalona jednoznacznie lub zaczynać się od określonej kwoty; możemy pobierać opłatę za godzinę naszej pracy; cena może być zmienna, czyli uzależniona od poziomu trudności wykonywanej usługi; możemy poprosić klienta o kontakt telefoniczny w celu ustalenia kwoty lub w ogóle nie musimy ustalać ceny.

Bufor czasu

Cena usługi

Po konfiguracji tych elementów należy jeszcze określić, który pracownik lub którzy pracownicy będą odpowiedzialni za świadczenie tych usług. Finalnie należy również zapisać wprowadzone zmiany, klikając polecenie Zapisz.