Xbox Network zaliczył w zeszły weekend znaczące przerwy w działaniu, co pozostawiło wielu użytkowników z brakiem dostępu do usług sieciowych przez co najmniej 12 godzin. Problemy były zgłaszane również w poniedziałek. Xbox Support Team odpowiedział na raporty i zaczął naprawiać zaistniałą sytuację.
Awarie sieci Xbox zaczęły się wcześnie w piątek i od tego czasu użytkownicy nie byli w stanie kupować ani uruchamiać wielu gier i zawartości online. Gracze nie mogli też używać usług Xbox Cloud Gaming ani kupować subskrypcji, takich jak Game Pass czy Xbox Live Gold. Niektórzy zgłaszali też brak dostępu do swoich kont. Xbox Support Team krótko odpowiedział na te zgłoszenia i zaczął naprawiać awarie, postując regularne aktualizacje.
We're aware that some users are unable to purchase games, launch games or start Cloud Gaming sessions. Our teams are investigating. Please keep an eye here and on our status page for updates. https://t.co/kQKp1LYR4o
— Xbox Support (@XboxSupport) May 6, 2022
W pierwszym dniu awarii zespół wsparcia poinformował o raportach użytkowników, którzy nie mogli kupować gier, uruchamiać gier lub zaczynać sesji grania w chmurze (Cloud Gaming). Rozpoczęto wówczas dochodzenie i polecono śledzenie stanu sieci na stronie Xbox.com/status. Tego samego dnia powiadomiono o przywróceniu możliwości robienia zakupów i pracach nad pozostałymi problemami.
All users should once again be able to launch games and start Cloud Gaming sessions. Thank you for your patience and happy gaming! https://t.co/OGCIVFbyuw
— Xbox Support (@XboxSupport) May 7, 2022
W sobotę zespół techniczny poinformował, że wszyscy użytkownicy powinni znów móc uruchamiać gry i rozpoczynać sesje grania w chmurze. Problemy wydawałyby się rozwiązane, jednak zgłoszenia nie przestały napływać — również w niedzielę i poniedziałek. Gdy okazało się, że to nie koniec, Xbox Support Team napisał kolejnego tweeta.
We’ve seen significant improvement to the issue that has prevented some users from purchasing and launching games. We expect full mitigation in the coming days with the roll out of a new update.
— Xbox Support (@XboxSupport) May 9, 2022
Z dzisiejszego tweeta dowiadujemy się, że Microsoft osiągnął znaczący postęp w naprawianiu wspomnianych problemów, jednak pełnego ich rozwiązania spodziewać się można dopiero za parę dni, wraz z nadejściem nowej aktualizacji.