W miniony weekend usługi Xbox były niedostępne. Prace nadal trwają

W miniony weekend usługi Xbox były niedostępne. Prace nadal trwają

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/9/2022, 7:34 PM

Liczba odsłon: 1687

Xbox Network zaliczył w zeszły weekend znaczące przerwy w działaniu, co pozostawiło wielu użytkowników z brakiem dostępu do usług sieciowych przez co najmniej 12 godzin. Problemy były zgłaszane również w poniedziałek. Xbox Support Team odpowiedział na raporty i zaczął naprawiać zaistniałą sytuację.

Awarie sieci Xbox zaczęły się wcześnie w piątek i od tego czasu użytkownicy nie byli w stanie kupować ani uruchamiać wielu gier i zawartości online. Gracze nie mogli też używać usług Xbox Cloud Gaming ani kupować subskrypcji, takich jak Game Pass czy Xbox Live Gold. Niektórzy zgłaszali też brak dostępu do swoich kont. Xbox Support Team krótko odpowiedział na te zgłoszenia i zaczął naprawiać awarie, postując regularne aktualizacje.

W pierwszym dniu awarii zespół wsparcia poinformował o raportach użytkowników, którzy nie mogli kupować gier, uruchamiać gier lub zaczynać sesji grania w chmurze (Cloud Gaming). Rozpoczęto wówczas dochodzenie i polecono śledzenie stanu sieci na stronie Xbox.com/status. Tego samego dnia powiadomiono o przywróceniu możliwości robienia zakupów i pracach nad pozostałymi problemami.

W sobotę zespół techniczny poinformował, że wszyscy użytkownicy powinni znów móc uruchamiać gry i rozpoczynać sesje grania w chmurze. Problemy wydawałyby się rozwiązane, jednak zgłoszenia nie przestały napływać — również w niedzielę i poniedziałek. Gdy okazało się, że to nie koniec, Xbox Support Team napisał kolejnego tweeta.

Z dzisiejszego tweeta dowiadujemy się, że Microsoft osiągnął znaczący postęp w naprawianiu wspomnianych problemów, jednak pełnego ich rozwiązania spodziewać się można dopiero za parę dni, wraz z nadejściem nowej aktualizacji.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia