Ray Tracing może pojawić się w aktualizacji Halo: The Master Chief Collection

Ray Tracing może pojawić się w aktualizacji Halo: The Master Chief Collection

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/2/2020, 5:32 PM

Liczba odsłon: 1966

Gdy grafika w grach stała się już niemal realistyczna, Ray Tracing wydawał się ostatnim brakującym ogniwem, które mogłoby dopełnić tego procesu "urealniania". Drugim brakującym ogniwem był natomiast sprzęt, który mógłby temu podołać. Wprowadzane na przestrzeni ostatnich dwóch lat innowacje — zarówno w kartach graficznych, jak też w DirectX 12 Ultimate, systemie Windows 10 i Xbox Series X — umożliwiły śledzenie promieni w czasie rzeczywistym przy stosunkowo niewygórowanym nakładzie kosztów. Teraz po tę technologię sięgają kolejni producenci gier.

Jedną z innowacji Xbox Series X jest DirectX Raytracing z akceleracją sprzętową, występujący po raz pierwszy gamingu konsolowym. Technika śledzenia promieni zwykle jest utożsamiana z renderowaniem grafiki 3D, jednak w tym przypadku Microsoft wspomniał również o realistycznej akustyce. Możliwości te chętnie wykorzystają deweloperzy, tacy jak choćby nasz rodzimy CD Project RED, który doda Ray Tracing do gier Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077. Oczywiście wypadałoby też, aby technologii tej użyły studia należące do Microsoftu. 343 Industries, deweloper Halo: The Master Chief Collection, bierze już to mocno pod rozwagę.

W rozmowie, której zapis znajduje się na blogu Halo Waypoint, starszy producent Matt Hohl zapewnił fanów serii, że zespół programistyczny wysłuchał próśb o aktualizację z ray-tracingiem, którą miałaby otrzymać Halo: The Master Chief Collection. We wpisie tym czytamy:

ske7ch: Gracze ze społeczności rozmawiali o możliwościach dodania Ray Tracingu do MCC któregoś dnia dla sprzętu następnej generacji — czy jest to coś, co zespół eksplorował? Poza rzeczami odnotowanymi powyżej czy szukacie dodatkowych możliwości wykorzystania tych nowych konsol z MCC?

Matt Hohl: Osobiście jestem podekscytowany możliwością zobaczenia, co możemy zrobić z mocą tego nowego sprzętu w przyszłości. Złożoność i zakres MCC stawiają unikalne wyzwania, o których wciąż się uczę, ale uwielbiam możliwości, które to oferuje temu, jak możemy wypuścić nowe funkcjonalności i rozszerzenia w przyszłości. Jedną z rzeczy, które już się dowiedziałem, jest to, że słuchanie społeczności przez zespół jest kluczowym elementem naszego planowania. Kocham to i nie mogę się doczekać, aby zrobić to razem w przyszłości!

Choć zostało to wypowiedziane ze sporym owinięciem w bawełnę (co odczytujemy jako typowe, taktyczne zabezpieczenie się przed ewentualnym niepowodzeniem), wygląda na to, że cała kolekcja Master Chiefa, na którą składają się klasyczne Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST, Halo: Reach oraz Halo 4, doczeka się prawdziwie next-genowego potraktowania, jakim będzie dodanie Ray Tracingu.

Obserwując podobne próby doposażenia klasycznych tytułów (nawet tych wydanych w latach 90!) w Ray Tracing, można odnieść wrażenie, że gry te naprawdę otrzymują drugie życie... a może nawet i trzecie, bowiem same już ulepszenia dla Xbox One X, a także Xbox Series X zdołały już wydobyć z nich to, co nie było możliwe (m.in. tryb HDR i rozdzielczość 4K) z uwagi na ograniczoną wydajność oryginalnych platform.