Poczta w Office 365

Poczta w Office 365

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 7/15/2015, 12:00 AM

Liczba odsłon: 11637

Oparty na chmurze obliczeniowej Office 365 znany jest głównie jako potężna platforma usługowa, obsługująca przedsiębiorstwa - nawet te jednoosobowe, jak i międzynarodowe korporacje zatrudniające kilka lub kilkadziesiąt tysięcy pracowników. Jak Office 365 to nie tylko małe firmy i duże przedsiębiorstwa, ale też użytkownicy domowi, dla których przygotowana została edycja Personal. W jej skład wchodzą edytor tekstu Word, arkusz kalkulacyjny Excel, narzędzie do tworzenia prezentacji PowerPoint oraz do tworzenia materiałów marketingowych Publisher, bazy danych Access, zaawansowany notatnik OneNote oraz klient poczty elektronicznej Outlook.

Aplikacja Outlook w usłudze Office 365 dla użytkowników domowych to bardzo rozbudowane narzędzie, posiadające możliwość zaawansowanej konfiguracji, co przyczynia się do wzrostu efektywności i przyjemności korzystania z poczty e-mail. Właśnie na temat klienta poczty Outlook traktuje ten tekst. Przedstawimy w nim ogólny zarys programu, elementy interfejsu, funkcje tworzenia nowych wiadomości, zarządzania katalogami, opcje personalizacji, ustawienia takie jak reguły poczty, potwierdzenia odebrania i przeczytania wiadomości, blokowanie adresów, dodawanie własnych zewnętrznych adresów e-mail czy działanie w trybie offline. Jednocześnie jest to pierwsza część serii poświęconej najciekawszym aplikacjom wchodzącym w skład Office 365 dla użytkowników domowych.

Ekran główny klienta pocztowego Outlook w Office 365

Interfejs

Outlook w Office 365 swoim wyglądem do złudzenia przypomina klasyczną aplikację Microsoft Outlook działającą na pulpicie systemu Windows. Nie ma tu nic zaskakującego, bo właściwie od momentu pojawienia się na rynku systemu Windows 8, a następnie pakietu Microsoft Office 2013, Microsoft dąży do ujednolicenia wyglądu swoich usług - stonowane kolory, „płaskie” grafiki i jednolity krój bardzo czytelnej czcionki. Całość interfejsu Outlooka w Office 365 składa się na trzy kolumny – panel nawigacyjny z lewej strony ekranu, panel wiadomości i konwersacji w środku i panel wiadomości z prawej strony. Ten ostatni, z oczywistych powodów, zajmuje największą część ekranu.

Panel nawigacyjny

Panel nawigacyjny podzielony jest na dwie części - Foldery oraz Grupy. Obecność elementu Grupy związana jest z integracją klienta pocztowego z aplikacją Kontakty, dzięki czemu kontakt z konkretną grupą kontaktów jest łatwiejszy. Sekcja Foldery zawiera standardowe kategorie, charakterystyczne dla aplikacji pocztowych - Skrzynka odbiorcza, Elementy wysłane, Elementy usunięte, Wersje robocze, Kanały informacyjne RSS i Wiadomości-śmieci. Wszystko co jest niezbędne do zarządzania wiadomościami. Domyślnie w panelu nawigacyjnym wyszczególnione są foldery dodane do ulubionych i aby uzyskać dostęp do pozostałych należy kliknąć polecenie Więcej (aby wrócić do standardowego widoku wystarczy kliknąć strzałkę Wstecz). Oczywiście producent nie ogranicza użytkownika do pracy jedynie z domyślnymi katalogami. Outlook w Office 365 umożliwia tworzenie nieskończenie wielu nowych folderów, w których możliwa jest segregacja poczty według własnych upodobań. Tworzenie nowego folderu to trzy bardzo proste kroki:

Panel nawigacjny klienta pocztowego Outlook
  • Klikamy prawym przyciskiem myszy naszą nazwę użytkownika w panelu nawigacyjnym.
  • Z menu kontekstowego wybieramy polecenie Utwórz nowy folder.
  • Wprowadzamy nazwę nowego katalogu i zatwierdzamy klawiszem ENTER.

Jak wspomniałem, katalogów może być nieskończenie wiele. Zakładając, że korzystamy z poczty e-mail bardzo aktywnie, posiadamy szerokie grono kontaktów i dla wielu z nich utworzyliśmy osobne katalogi, możliwe jest pogubienie się w ich przeglądaniu. Dlatego też aplikacja Outlook umożliwia dodawanie katalogów do podkategorii Ulubione. Do ulubionych można dodać wszystkie posiadane foldery, ale w przypadku naszego założenia, byłoby to bez sensu. Dodawanie wskazanego folderu składa się z dwóch kroków:

  • Klikamy prawym przyciskiem myszy nazwę folderu.
  • Z menu kontekstowego wybieramy polecenie Dodaj do ulubionych.

Kategorii Grupy nie będę opisywał w tym artykule, ponieważ całością zagadnienia zajmę się w tekście poświęconym aplikacji Kontakty.

Lista konwersacji

Czyli miejsce, gdzie przemieszczamy się między poszczególnymi wiadomościami w głównej skrzynce odbiorczej lub innych folderach. Sekcję tę nazwałem panelem wiadomości i konwersacji, bo wiadomości mogą być wyświetlane w formie pojedynczych elementów lub grupowane w konwersacje na dany temat. Przeglądanie wiadomości w formie konwersacji jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem, ponieważ w drzewie rozmowy bez problemu w kilka chwil można odnaleźć pożądany fragment, niezależnie od daty odebrania lub nadania wiadomości.

Lista konwersacji w kliencie pocztowym Outlook

Panel wiadomości podzielony jest na cztery sekcje – wszystkie odebrane wiadomości, które są domyślnie wyświetlone po uruchomieniu aplikacji, nieprzeczytane, wiadomości skierowane do nas oraz oflagowane. Pierwszych trzech sekcji opisywać nie trzeba, natomiast warto poświęcić kilka zdań flagowaniu wiadomości. Flagowanie, czyli nadanie wiadomości flagi monitującej, oznacza, że na odpowiedź na wiadomość potrzebujemy więcej czasu, a graficzna wskazówka w postaci flagi przypomina nam, że wiadomość oznaczona jest jako zadanie do wykonania. Taką wiadomość można później znaleźć w aplikacji Zadania. Do każdego elementu oznaczonego flagą można dodać też przypomnienie dźwiękowe. Wiadomości w panelu mogą być sortowane na kilka różnych sposobów. Domyślnie segregowane są według daty odebrania, od najnowszych do najstarszych. Poza tym do wyboru są opcje sortowania według imienia i nazwiska nadawcy wiadomości, według wiadomości oflagowanych, według rozmiaru wiadomości, tematu, typu, wiadomości posiadających załączniki czy według stopnia ważności. Standardowo wiadomości ułożone są od najnowszych na górze do najstarszych na dole, alfabetycznie od A do Z, od największego rozmiaru do najmniejszego, itd., ale kolejność może zostać zmieniona na odwrotną.

Lista konwersacji w kliencie pocztowym Outlook

Panel wiadomości

Tu sprawa jest całkowicie jasna. To miejsce, gdzie użytkownik odczytuje treść wiadomości lub wprowadza jej treść w trakcie tworzenia nowej. W panelu wiadomości znajdziemy takie informacje jak nazwę nadawcy i opcjonalnie jego awatar, datę nadania i nazwy odbiorców oraz oczywiście tytuł wiadomości i jej treść. Za pośrednictwem odnośników funkcyjnych umieszczonych w prawym górnym rogu panelu możliwe jest odpowiedzenie na wiadomość, przesłanie jej dalej do innego adresata i oznaczenie wiadomości jako przeczytanej. Obok wspomnianych odnośników znajduje się menu dodatkowych opcji wiadomości, oznaczone symbolem trzech kropek. Za pośrednictwem tych opcji wiadomość może zostać usunięta, przypisana do kategorii, oznaczona jako spam, otwarta w nowym oknie, wydrukowana lub przydzielona do reguł skrzynki odbiorczej. Znajduje się tu też opcja wyświetlenia szczegółów wiadomości, które dla zwykłego użytkownika nic nie znaczą, ale mogą być przydatne administratorom sieci lub pracownikom pomocy technicznej Office 365, w razie wystąpienia problemów z pocztą.

Tworzenie nowych wiadomości

Panel tworzenia wiadomości zbudowany jest z siedmiu podstawowych elementów - zaczynając od góry: narzędzia funkcyjne, pole nadawcy, pole adresata, pole DW (do wiadomości), pole tematu, narzędzia formatowania i pole tekstowe.

Panel tworzenia nowej wiadomości

Narzędzia funkcyjne to przycisk wysyłania wiadomości, anulowania edycji z możliwością zapisu jako wersja robocza, dodanie załącznika, skorzystanie z dodatkowych aplikacji Poczty i menu ustawień wiadomości, które opiszę w dalszej części. Pole nadawcy, to miejsce, gdzie widnieje nasz adres e-mail. Wspominam o nim głównie dlatego, że Office 365 pozwala na łączenie kont zewnętrznych i po utworzeniu takiego połączenia możliwe jest wysyłanie wiadomości z innego adresu. W polu adresata wpisujemy adres e-mail osoby lub kilku osób, do których chcemy wysłać wiadomość. Adresata można wybrać też z naszej listy kontaktów. Pole DW, czyli miejsce, gdzie dodajemy osoby, które nie są głównym adresatem wiadomości, ale chcemy, aby też zapoznały się z jej treścią. W polu tematu wprowadzamy oczywiście temat wiadomości. Wiadomość może nie posiadać tematu, wtedy będzie opisana ona w postaci (Bez tytułu), a o chęć pozostawienia tego pola pustym zostaniemy zapytani przed wysłaniem wiadomości. Narzędzia formatowania związane są z formatem HTML wiadomości. W tym miejscu możemy formatować tekst, pogrubić go, podkreślić, zastosować kursywę, zmienić kolor, dodać punktowanie, edytować akapity, dołączyć obrazy czy emotikony lub odnośniki do stron internetowych czy tabele. W polu tekstowym, zajmującym największą część okna edycji, wprowadzamy treść wiadomości. Jeżeli w konfiguracji poczty ustawiliśmy automatyczne dodawanie osobistego podpisu, będzie on zamieszczony w dolnej części pola tekstowego.

Dodatkowe ustawienia wiadomości

Dostęp do dodatkowych ustawień tworzonej wiadomości uzyskamy klikając element oznaczony trzema kropkami w górnej części okna edycji. Znajdziemy tutaj opcje mogące mieć wpływ na "dalsze losy" naszej wiadomości. Najważniejsze z tych elementów to dodanie pola UDW, czyli pola pozwalającego ukryć nazwy adresatów, sprawdzić poprawność wprowadzonych adresów i nazw odbiorców i ustawienie poziomu ważności wiadomości na wysoki, normalny (domyślnie) oraz niski.

Ustawienia poczty

Ustawienia skrzynki odbiorczej klienta pocztowego w usłudze Office 365 są bardzo rozległe. Poprawna konfiguracja wszystkich dostępnych opcji i włączenie dodatkowych funkcji, w znacznym stopniu pomogą zwiększyć efektywność i wygodę codziennej pracy z pocztą elektroniczną. W tej części opiszę wszystkie dostępne ustawienia poczty, od prostych opcji, do tych bardziej zaawansowanych. Dostęp do wszystkich ustawień skrzynki odbiorczej uzyskamy otwierając menu ustawień oznaczone grafiką koła zębatego, umieszczonego na górnym pasku nawigacyjnym i następnie klikając polecenie Opcje.

Panel konfiguracyjny podzielony jest na pięć głównych kategorii - Skróty, Ogólne, Poczta, Kalendarz i Kontakty. Skupimy się jedynie na kategorii Poczta, ponieważ pozostałe elementy będą omówione w następnych artykułach. Kategoria Poczta podzielona jest na cztery sekcje - Automatyczne przetwarzanie, Konta, Układ i S/MIME, które związane jest z szyfrowaniem wiadomości.

Automatyczne przetwarzanie

Automatyczne przetwarzanie, czyli zasady skrzynki odbiorczej, które aplikacja będzie wykonywać bez konieczności naszej ingerencji.

Odpowiedzi automatyczne

Funkcja automatycznych odpowiedzi to niezwykle przydatny element w czasie, kiedy nie mamy dostępu do komputera. Powody mogą być różne - chcemy odpocząć, jesteśmy w delegacji lub na wakacjach i przez jakiś czas nie chcemy przejmować się pocztą, ale jednocześnie chcemy, aby nasi znajomi i współpracownicy wiedzieli co się z nami dzieje i nie czuli się odtrąceni przez brak odpowiedzi.

Domyślnie funkcja ta jest wyłączona. Po jej uruchomieniu należy ją odpowiednio skonfigurować. Przede wszystkim zakres dat naszej nieobecności, a później - opcjonalnie - wprowadzamy treść odpowiedzi, która będzie informować znajomych, co się z nami dzieje. Odpowiedź automatyczna wysyłana jest do nadawcy natychmiast po tym, kiedy na serwerze naszej skrzynki odbiorczej pojawi się sygnał, że pojawiła się nowa wiadomość. Na pewno nie należy się martwić, że informacja o naszej nieobecności nie zostanie wysłana.

Mało istotne

Ta funkcja samodzielnie uczy się tego, jak korzystamy z poczty e-mail. Odpowiedni algorytm śledzi naszą pracę i dzieli wiadomości na te, które są dla nas ważne i które najprawdopodobniej zignorujemy. Chociaż funkcja ta pracuje w głównej mierze samodzielnie, to sama z siebie nie będzie działać idealnie i zawsze można pomóc jej w nauce i samemu oznaczyć wiadomości, które nie są dla nas priorytetowe. Po włączeniu funkcji w panelu nawigacyjnym skrzynki pocztowej automatycznie zostanie utworzony nowy folder Mało istotne, do którego takie wiadomości będą przenoszone.

Reguły skrzynki odbiorczej

Tworzenie reguł skrzynki odbiorczej w kliencie pocztowym Office 365 pozwala na automatyczne wykonywanie określonych akcji na wiadomościach przychodzących. To niezwykle ważna funkcja konfiguracji poczty, bo dzięki niej jest znacznie łatwiej zapanować nad porządkiem w skrzynce odbiorczej. Przykładowo - jeżeli na nasz adres e-mail przychodzą elektroniczne faktury za abonament telefoniczny, możemy utworzyć regułę, która będzie te wiadomości przenosić do wskazanego folderu. Dzięki temu faktury nie zginą wśród pozostałych wiadomości.

Kombinacji reguł jest kilkaset i nie będę ich po kolei opisywał. Należy jednak pamiętać, że utworzenie kolejnej reguły dotyczącej tej samej wiadomości, może spowodować, że poprzednia zostanie wyłączona. Ważne jest też, że reguły uruchamiane są hierarchicznie, według kolejności wyświetlania na liście. Tę hierarchię można oczywiście zmienić, przesuwając reguły na inne pozycje. Innym ważnym elementem jest fakt, że nie wszystkie wiadomości podlegają prawom działania reguł. Są to m.in. powiadomienia o dostarczeniu i niedostarczeniu wiadomości, przeczytaniu i nieprzeczytaniu wiadomości, wiadomości systemowe i wiadomości wysyłane jako automatyczne.

Trzeba też pamiętać, że liczba reguł, z których można korzystać w czasie rzeczywistym jest ograniczona. Po utworzeniu pierwszej reguły, w skrzynce odbiorczej tworzona jest ukryta sekcja, mająca pojemność 64 KB. Ilość miejsca zajmowanego przez jedną regułę zależy od dwóch czynników - długości nazwy i liczby wykorzystanych warunków. Jeżeli zdarzy nam się całkowicie wykorzystać miejsce dostępne w tej ukrytej sekcji, aby móc tworzyć nowe reguły, wystarczy uprościć starsze lub po usunąć niepotrzebne.

Zgłaszanie wiadomości-śmieci

Wiadomości-śmieci, inaczej spam, to wiadomości identyfikowane jako potencjalnie zawierające niebezpieczną zawartość, np. podejrzane odnośniki lub kod wykonywalny. Takie wiadomości mogą obciążać serwery pocztowe i prywatne skrzynki odbiorcze. Tak oznaczone wiadomości automatycznie przenoszone są do odpowiedniego folderu Wiadomości-śmieci, domyślnie utworzonego w panelu nawigacyjnym skrzynki odbiorczej. Warto pamiętać, że jako niechciane wiadomości najczęściej rozpoznawane są te o charakterze marketingowym, ale zdarza się, że do tego folderu trafiają wiadomości proszące o potwierdzenie chęci rejestracji w jakimś serwisie, przypomnienia haseł lub inne wiadomości wysyłane przez automaty pocztowe.

Microsoft, chcąc cały czas usprawniać działanie funkcji, umożliwia użytkownikowi wysyłanie raportów dotyczących odbieranych przez nas wiadomości tego typu. Domyślnie użytkownik pytany jest o to, czy chce wysłać taki raport do działu bezpieczeństwa Office 365, ale może też uruchomić opcję wysyłania automatycznego lub w ogóle wyłączyć funkcję raportowania.

Potwierdzenia odebrania i przeczytania wiadomości

Potwierdzenia dostarczenia i przeczytania wiadomości informują o jej dostarczeniu do skrzynki odbiorczej adresata i przeczytaniu jej przez niego. To przydatna funkcja, ponieważ często chcemy wiedzieć, czy adresat faktycznie zainteresował się naszą wiadomością. Należy jednak pamiętać, że funkcję tę łatwo oszukać, ponieważ jeżeli adresat nie ma uruchomionej funkcji automatycznej odpowiedzi na takie komunikaty, na zapytanie o przeczytanie wiadomości może po prostu odpowiedzieć zaprzeczając. Wiadomość może zostać faktycznie przeczytana, ale my, żądający potwierdzenia, nie otrzymamy go.

W Poczcie Office 365 domyślnie jesteśmy pytani czy wysłać potwierdzenie odbioru i odczytu wiadomości. Takie ustawienie czasami może być uciążliwe, kiedy większość nadawców oczekuje od nas potwierdzeń. Dlatego jeżeli chcemy informować znajomych o odbiorze i przeczytaniu wiadomości, możemy ten proces zautomatyzować lub jeżeli nie chcemy, możemy go całkowicie wyłączyć.

Zasady przechowywania

Ta sekcja konfiguracji poczty w Office 365 pozwala wyświetlać i modyfikować dostępne zasady przechowywania i archiwizacji wiadomości. Zasady te określają przez jaki czas wiadomości są przechowywane w skrzynce, a następnie jak długo będą archiwizowane. Mogą one trwale usuwać wiadomości lub przenosić je do folderu Elementy usunięte, znajdującego się w panelu nawigacyjnym.

Ustawienia konta pocztowego

Kategoria ta zawiera wszystkie ustawienia związane z kontami poczty e-mail. Znajdziemy tu elementy konfiguracji blokowania nadawców, dodawania dodatkowych kont czy ustawienia serwerów POP lub IMAP.

Blokowanie i zezwalanie

Sekcja ta związana jest z wiadomościami określanymi jako spam, o którym pisałem już wcześniej. Jednak za pomocą ustawień blokowania i zezwalania łatwiej jest kontrolować niechciane wiadomości. Użytkownik może tworzyć listy adresów e-mail lub domen, którym ufa lub nie ufa. Te adresy lub domeny, które zostaną oznaczone jako zaufane, na pewno nigdy nie zostaną zakwalifikowane przez algorytm spamu jako wiadomości-śmieci. Adresy i domeny oznaczone jako niezaufane, czyli zablokowane, automatycznie będą rozpoznawane jako spam i przenoszone do odpowiedniego folderu. Najważniejsze dla nas adresy e-mail lub nazwy domen z pewnością warto dodać do sekcji nadawców bezpiecznych, czyli dozwolonych, bo jak wspomniałem kilka zdań wcześniej, algorytm na serwerze poczty może rozpoznać je jako spam.

Połączone konta

Funkcja ta pozwala na śledzenie wiadomości poczty elektronicznej pochodzącej z innych, zewnętrznych usług pocztowych. Office 365 pozwala na połączenie do pięciu kont zewnętrznych, np. Outlook.com, Gmail, Yahoo!, Wirtualna Polska, Onet, Interia, itd. Korzystanie z tej funkcji jest przydatne, jeżeli z innych adresów korzystamy rzadko, ale jednak są nam do czegoś potrzebne i chcemy być na bieżąco. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do zewnętrznych wiadomości czy kontaktów w jednym miejscu, a dane te odświeżane są co godzinę. Po połączeniu kont możliwe jest też wysyłanie wiadomości z tych adresów. Połączenie adresów automatycznie wywoła pobranie wiadomości zewnętrznych do skrzynki pocztowej w Office 365. Na początku może to spowodować bałagan w skrzynce odbiorczej, ale wtedy porządek można przywrócić przez zastosowanie odpowiednich reguł i przeniesienie tych wiadomości do wskazanych folderów.

Domyślnie aplikacja pocztowa w Office 365 nawiązuje połączenie z kontem zewnętrznym po wprowadzeniu tylko nazwy użytkownika (adresu e-mail) i hasła. To jednak nie zawsze działa poprawnie i wtedy należy wprowadzić adresy protokołów POP lub IMAP dla poczty przychodzącej i SMTP dla poczty wychodzącej. Należy też pamiętać, że połączenie kont zewnętrznych z pocztą w Office 365 nie gwarantuje nam, że będziemy mieli dostęp do wszystkich funkcji konta zewnętrznego. Jest to w głównej mierze uzależnione od umowy zawartej z usługodawcą pocztowym w procesie rejestracji konta.

Protokoły POP i IMAP

Informacje wypisane w sekcji POP i IMAP umożliwiają nawiązanie połączenia ze skrzynką pocztową przy użyciu tych protokołów. Znajomość tych danych nie jest ważna, ponieważ większość nowoczesnych klientów pocztowych działających na pulpicie systemu Windows obsługuje serwer Exchange, na którym oparta jest poczta w Office 365. Jeżeli jednak te dane będą nam potrzebne, znajdziemy je właśnie w tej sekcji ustawień.

Układ

Kategoria Układ jest mocno związana z interfejsem aplikacji pocztowej. W tym miejscu możemy skonfigurować wygląd listy konwersacji, okna odczytu wiadomości, rodzaj formatu wiadomości, lub osobisty podpis.

Konwersacje

Tutaj możliwe jest ustawienie listy konwersacji. To ważny element, ponieważ to w nim przemieszczamy się między poszczególnymi wiadomościami, dlatego dobrze, aby korzystanie z niego było dla nas jak najbardziej komfortowe. Domyślnie wiadomości na liście konwersacji wyświetlane są od najnowszych do najstarszych, ale oczywiście sortowanie może być odwrotne. Lista konwersacji umożliwia też wyświetlanie tych fragmentów, które zostały usunięte. Na liście będą one wtedy przekreślone.

Podpis wiadomości e-mail

Podpis wiadomości e-mail to po prostu nasz osobisty podpis. Wykorzystuje on format znaczników HTML, dlatego treść podpisu może być pogrubiona, podkreślona czy pochylona, możliwe jest stosowanie kolorów oraz grafik czy nawet tabel.

Domyślnie podpis nie jest dodawany automatycznie do wiadomości, chociaż może on być utworzony. W takim wypadku do każdej wiadomości podpis należy dodać ręcznie korzystać z menu ustawień w oknie tworzenia wiadomości. Najlepszym rozwiązaniem jest włączenie automatycznego dodawania podpisu, ponieważ łatwo o nim zapomnieć.

Format wiadomości

Różne aplikacje pocztowe stosują różne formatowanie wiadomości. Format wiadomości określa, czy w tekście mogą pojawić się elementy formatowania tekstu - pogrubienie, podkreślenie, kursywa, kolory, punktury, obrazy lub elementy kodu HTML. Oczywiście możemy stosować te elementy formatowania, ale nie ma gwarancji, że adresat wiadomości będzie mógł je wyświetlić, bo być może jego klient pocztowy tego nie obsługuje. W obecnym czasie taka sytuacja wydaje się być dosyć abstrakcyjna, ale nie można tego wykluczyć. Poczta w Office 365 umożliwia stosowanie formatowania HTML i zwykłego tekstu. W sekcji ustawień formatowania wiadomości możliwe jest też włączenie funkcji UDW, czyli ukrywania adresów e-mail, do których wiadomość jest wysyłana.

Zwykły tekst

Jest to format obsługiwany przez wszystkie dostępne na rynku aplikacje klientów poczty elektronicznej. Zwykłe tekst nie obsługuje żadnych elementów formatowania i obrazów czy innych elementów graficznych wyświetlanych bezpośrednio w treści wiadomości. Jest zwykły ciąg znaków, którego wygląd określają osobiste ustawienia w aplikacji pocztowej.

Format HTML

Jest domyślnym formatem stosowanym w Poczcie Office 365 i jednocześnie najczęściej stosowanym. W tym wypadku bez żadnych przeszkód i ograniczeń możliwe jest stosowanie dowolnych formatowań tekstu.

Podsumowanie

Aplikacja Poczta w Office 365 to niezwykle rozbudowany klient poczty elektronicznej. Jednocześnie przejrzystość interfejsu, dostęp do pomocy, wskazówek i wielu opcji konfiguracji sprawia, że Poczta w Office 365 to bardzo dobry przykład programu pocztowego działającego w przeglądarce internetowej.

Pakiet Office 365 zawiera kilka innych, niezwykle przydatnych aplikacji wspomagających pracę i codzienne korzystanie w komputera i Internetu. Tym pozostałym aplikacjom będą poświęcone pozostałe artykuły.