#MicrosoftEDU - CodeBuilder jako nowy dodatek do Minecraft

#MicrosoftEDU - CodeBuilder jako nowy dodatek do Minecraft

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/2/2017, 6:32 PM

Liczba odsłon: 2118

Prezentację Microsoft Teams i Office 365 mamy już za sobą. Teraz na scenę zaproszono Deirdre Quarnstrom, która opowie nam więcej o Minecraft: Education Edition. "Minecraft już teraz przekształca sposób, w jaki ludzie nauczają i uczą się" - mówi prelegentka, dodając, że w tytuł gra już ponad 100 milionów osób z całego świata, zaś jego edycji edukacyjnej używają szkoły z ponad 100 krajów. Interesującym przykładem jest projekt, będący symulacją bazy na Marsie.

Deirdre mówi o tym, jak wyeowoluowała nauka kodowania. Gdy ćwierć wieku temu zaczynała programować, była jedną z nielicznych dziewczyn, które to potrafiły. Dziś mamy dużo więcej przyjaznych narzędzi. Jedno z nich dopiero ma zadebiutować - jest to CodeBuilder dla Minecraft: Education Edition.

CodeBuilder to nowe rozszerzenie, umożliwiające graczom budowanie, przenoszenie i tworzenie kodu, działającego w świecie Minecrafta. Jak to działa? Deirdre powraca do projektu Alien Exploration. Będąc w grze, uruchamiamy konsolę i wybieramy jeden z edytorów kodu. W prezentacji wykorzystano Tynker.

Tynker pozwala zaprojektować algorytm, który zostanie wykonany w trójwymiarowym środowisku Minecrafta. Można np. ułożyć polecenie, które "sprawdzi", co znajduje się pod powierzchnią podłoża. Za wykonanie kodu odpowiada agent, który - jak wynika z tego, co widzimy na prezentacji - jest specjalną postacią w grze. Deirdre dodaje, że bardziej zaawansowani użytkownicy ze schematów blokowych mogą przełączyć się na JavaScript.

Na scenę zaproszono kolejnego gościa - to Melissa Wrenchey z Lake Washington School District, która przez ostatnie miesiące testowała wraz ze swoimi uczniami CodeBuilder dla Minecraft: Education Edition.

Melissa prezentuje kilka projektów, w których uczniowie budują obiekty za pomocą kodu. Widzimy m.in. symulację drukowania wiatraka w 3D (wciąż w świecie Minecraft) czy tworzenie rzymskiego Panteonu. Jak to działa? Proces budowy jest zautomatyzowany. Agent dostaje instrukcję budowy jednej kolumny i za pomocą pętli logicznej powtarza działanie, by zbudować kolejne. Jak mówi Melissa, jest to przykład zaangażowania myślenia algorytmicznego w grze.

Na koniec mamy jeszcze zapowiedź: CodeBuilder w wersji beta można już przetestować w Minecraft: Education Edition, udając się na stronę education.minecraft.net.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia