Microsoft przedłuża okres wsparcia dla Teams i Skype dla firm w Windows Phone

Microsoft przedłuża okres wsparcia dla Teams i Skype dla firm w Windows Phone

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/16/2018, 11:27 PM

Liczba odsłon: 2563

Parę tygodni temu Microsoft ogłosił plany usunięcia ze Sklepu aplikacji Microsoft Teams, Skype dla Firm i Yammer dla Windows Phone. Miało to nastąpić z dniem 20 maja, co wywołało pewne zdziwienie, jako że Windows 10 Mobile ma zagwarantowane wsparcie co najmniej do grudnia przyszłego roku, a wymienionych aplikacji używa wiele firm. Wygląda jednak na to, że Microsoft zmienił zdanie i nie zamierza (jeszcze) kończyć wsparcia.

Windows Phone

Pierwotnie wygaszenie wsparcia dla firmowej edycji Skype i Yammera miało oznaczać usunięcie z Microsoft Store i brak dalszych aktualizacji. Pomimo to aplikacje miały działać dalej, choć co do tego Microsoft dosłownie nie dawał żadnych gwarancji. Microsoft Teams z kolei miał przestać działać w ogóle, a użytkownicy mieli otrzymywać wiadomość o błędzie przy próbie połączenia. Microsoft najwyraźniej postanowił dać użytkownikom trochę (mniej lub więcej) czasu, by pożegnać się z aplikacjami dla Mobilnych Okienek. Stanowisko firmy wygląda teraz tak:

  • Microsoft Teams zostanie usunięty ze Sklepu w dniu 20 lipca, a aplikacja przestanie działać po 20 października. Niestety, webowa wersja Teams nie działa w Windows 10 Mobile. Jeśli więc chcemy korzystać z aplikacji do końca okresu działania, upewnijmy się, że zainstalujemy ją przed 20 lipca.
  • Skype dla Firm zniknie ostatecznie ze Sklepu w grudniu 2019 roku, ale w przypadku Windows Phone 8.1 będzie to w sierpniu 2018 roku. Microsoft zaznacza jednak, że aplikacja być może będzie działać dalej, ale już bez nowych aktualizacji.

Firma zdaje się stawiać sprawę jasno i pisze bez ogródek: "Chociaż Microsoft nadal wspiera Windows 10 Mobile, nie koncentrujemy się na budowaniu nowych funkcji dla tego systemu. Kontynuujemy inwestowanie w aplikacje mobilne Skype dla Firm [i Microsoft Teams] na iOS i Androida, a także w aplikacje desktopowe dla Windows i Mac". Jest to jasna wskazówka, jakich urządzeń szukać, jeśli zależy nam na kontynuowaniu mobilnych doświadczeń Skype i Teams.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia