Microsoft testuje specjalny program skierowany do firm, które nastawione są na pozyskiwanie nowych klientów. Program ten, na razie w fazie beta, umożliwia utworzenie zweryfikowanego profilu biznesowego. Maile od firm, biorących udział w programie, będą w Outlook.com oznaczane jako zweryfikowane i zaufane. Informować o tym będzie specjalny niebieski znacznik.
Wersja beta jest darmowa, choć ograniczona jedynie do USA. Kiedy testy nowej usługi zostaną zakończone i ile finalnie będzie ona kosztować, tego jeszcze nie wiadomo. Nie wiadomo również, w jakich krajach będzie ona dostępna ani kiedy użytkownicy Outlook.com mieliby zacząć otrzymywać wiadomości z takich zweryfikowanych źródeł.
Firmy z USA mogą się zapisać do testów już teraz i poprosić o miejsce w programie, które powinno być udostępnione w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Cała idea programu jest taka, że ma on ułatwić dotarcie do potencjalnych klientów, jednocześnie sprawiając, że będą oni otrzymywać wiadomości z pewnego, zaufanego źródła. Na użytkowników poczty elektronicznej spada obecnie nawałnica śmieciowych wiadomości. Możliwość wstępnej weryfikacji maila i odczytania go bez obaw o swoje dane to podstawa. Firma, która będzie posiadać taki zweryfikowany profil, będzie bardziej godna zaufania dla potencjalnego użytkownika.