Microsoft Ignite 2017 - Dynamics 365 z większym udziałem AI

Microsoft Ignite 2017 - Dynamics 365 z większym udziałem AI

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/25/2017, 9:05 PM

Liczba odsłon: 1676

Dziś rozpoczęła się konferencja Microsoft Ignite 2017, na której wyłoniło się kilka ciekawych zapowiedzi i prezentacji. Dotyczyły one przede wszystkim Microsoft 365, Office 365, SQL Server, Microsoft Server, Bing czy nawet komputerów kwantowych. Kolejna istotna zapowiedź to Dynamics 365 AI Solutions - rozszerzenie możliwości sztucznej inteligencji w rozwiązaniu CRM/ERP od Microsoft.

Opowiadając dziś o Dynamics 365 AI Solutions, Microsoft zapewniał, że korzystające z nich firmy mogą startować z jeszcze mniejszej skali. Mówiąc inaczej, chodzi o to, że cyfrowa transformacja często bywa ogromnym przedsięwzięciem, dlatego najlepszym rozwiązaniem dla firmy jest jej rozpoczęcie nawet na poziomie start-upu. Wróćmy do samego Dynamics 365. Microsoft poinformował, że sztuczna inteligencja (AI) jest już w zasadzie wbudowana w rozwiązanie, by "realizować cenne i skomplikowane scenariusze od początku do końca". Inteligencja ta przejawia się np. jako wirtualny asystent obsługi klienta, używany choćby przez Microsoft Support, HP Inc. i Macy's. Wydawać by się mogło, że Dynamics 365 for Talent powinien zawierać wszystkie funkcje Human Capital Management (HCM), które może potrzebować organizacja, jednak Microsoft twierdzi, że niektóre firmy mogą potrzebować bardziej "ukierunkowanego rozwiązania". Dynamics 365 AI Solutions oferuje więc bardziej modularne podejście do aplikacji SaaS, które pozwolą dokonywać "transformacji pojedynczych procesów", takich jak na przykład onboarding nowych pracowników.

Dynamics 365

Na platformę Dynamics zostaną wprowadzone dwie nowe aplikacje: Dynamics 365 for Talent: Attract oraz Dynamics 365 for Talent: Onboard. Pierwsza z nich umożliwi profilowanie osób w tzw. puli kandydatów i uzyskiwanie lepszych wglądów, które pomogą wybrać właściwych pracowników i doprowadzić do zwrotu inwestycji. Druga aplikacja pomaga z kolei w procesie onboardingu, personalizowaniu zasobów, szkoleniach i połączeniach zespołów. Microsoft zamierza ponadto mocniej zintegrować LinkedIn z produktami biznesowymi, takimi jak Microsoft Relationship Sales. Zwykły widżet zastąpią teraz w pełni konfigurowalne wglądy. Pojawi się też funkcja wysyłania wiadomości LinkedIn bezpośrednio z poziomu Dynamics 365. Można też będzie renderować zdjęcia profilowe z rejestrów kontaktów w firmowej sieci społecznościowej.

Na tym nie koniec nowości związanych z Dynamics 365. Jak wynika z zapowiedzi Microsoftu, rozwiązanie biznesowe będzie lepiej zintegrowane z Office 365, Microsoft Flow i PowerApps. Oznacza to np. możliwość osadzania PowerApp na stronie SharePoint czy tworzenia reguł logicznych point-and-click w aplikacjach.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia