Koniec reklam w aplikacjach UWP. Microsoft zamyka platformę Ad Monetization

Koniec reklam w aplikacjach UWP. Microsoft zamyka platformę Ad Monetization

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/31/2020, 3:12 PM

Liczba odsłon: 1111

Universal Windows Platform w początkach Windows 10 przedstawiana była jako idealne rozwiązanie dla aplikacji, które mogą być uruchamiane w całym ekosystemie. Standard sprawdził się w niewielkim stopniu, a Microsoft Store nie uzyskał siły przebicia. W międzyczasie Microsoft zafascynował się też nowszym standardem PWA. Zaczęło być jasne, że gigant spisuje UWP na straty. Dotyczy to również współpracy z deweloperami i możliwości ich zarobkowania.

Jeszcze niedawno informowaliśmy, że wydawcy nie będą już dostawać 95% zysku ze sprzedaży w Microsoft Store, jeśli aplikacja została zakupiona po wejściu przez głębokie linkowanie (bezpośredni link do strony aplikacji). Microsoft zamierza też wycofać program Ad Monetization dla aplikacji UWP. To już ostatnie miesiące jego działania. Wyjaśniono to w komunikacie na portalu Windows Dev Center:

Od dnia 1 czerwca 2020 r. platforma Microsoft Ad Monetization dla aplikacji Windows UWP będzie zamknięta. Decyzja została podjęta głównie z uwagi na to, że nie możemy kontynuować obsługi tego produktu na obecnych poziomach.
Kluczowe punkty, na które warto zwrócić uwagę:
  • Usługa monetyzacji reklam będzie nadal działać do daty zamknięcia, 1 czerwca 2020. Niektóre sieci reklamowe ze słabymi wynikami zostaną zamknięte w okresie od teraz, do 1 czerwca 2020.
  • Zyski deweloperów na platformie przed datą zamknięcia (np. 31 maja 2020) będą wypłacane zgodnie z normalnym harmonogramem wypłat.
  • Dane historyczne, w tym dane o wydajności reklam, będą dostępne do pobrania do 8 czerwca. Wszystkie strony internetowe Ad Monetization, takie jak konfiguracja sekcji reklam i strony analityczne, zostaną wyłączone po tej dacie.
Zmiana ta może być bolesna dla deweloperów, którzy polegają dziś na platformie Ad Monetization, dlatego chcemy zapewnić wystarczający czas na przejście do innej platformy. Naszym zaleceniem jest bezzwłoczne rozpoczęcie przejścia poprzez oszacowanie alternatywnych opcji monetyzacji reklam waszych aplikacji Windows.

Co prawda Microsoft rekomenduje przejście na inną platformę, ale faktycznie niewiele z nich oferuje SDK dla aplikacji UWP. Oznacza to, że większość aplikacji UWP pozostanie bez szansy dalszego zarabiania na reklamach. Tym sposobem Microsoft wbija kolejny gwóźdź do trumny Universal Windows Platform, ale to właściwie było do przewidzenia.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia