Dolby Vision w grach już dostępne na Xbox Series X/S. Co to wnosi?

Dolby Vision w grach już dostępne na Xbox Series X/S. Co to wnosi?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/28/2021, 6:03 PM

Liczba odsłon: 3484

Po trwających od maja testach standard Dolby Vision High Dynamic Range (HDR) dla gier w końcu pojawił się na Xbox Series X i S, gdzie dołącza do dostępnej już na konsolach technologii audio Dolby Atmos. W całym świecie konsol obie technologie są obecnie oferowane tylko na Xboksie, choć Microsoft zaprzeczył, jakoby posiadał na nie licencję na wyłączność. Zacznijmy jednak od tego, co konkretnie wnosi Dolby Vision.

Dzięki włączeniu Dolby Vision na konsolach ponad 100 gier obecnej generacji uzyskało status zoptymalizowanych pod kątem tej właśnie technologii. Oferują one większą jasność, kolor, kontrast i szczegółowość podczas korzystania ze zgodnego ekranu/telewizora. Przyszłe tytuły, takie jak Halo Infinite, będą również obsługiwać Dolby Vision od samego początku.

W Xbox chcemy dać graczom najlepsze doświadczenie gamingu z pełną rozdzielczością dźwięku i obrazu. Właśnie dlatego współpracowaliśmy z Dolby, aby wprowadzić immersyjny dźwięk przestrzenny na naszą platformę z Dolby Atmos w 2017 i ultrażywą jakość obrazu dla filmów i streamingu z Dolby Vision w 2018. Następnie w 2020 wraz z Xbox Series X|S wypuściliśmy pierwsze konsole w historii z obsługą gamingu w Dolby Atmos i z możliwością przyszłego wsparcia dla Dolby Vision.
— Katie Slattery, Senior Program Manager, GXP

Oprócz tytułów Xbox Series X/S z optymalizacjami Microsoft chce, aby korzyści z tego mogły czerpać również starsze tytuły, wydane wcześniej w HDR lub Auto HDR. We współpracy z Dolby gigant wprowadza nowe rozszerzone możliwości wykorzystujące Dolby Vision, które poprawią doświadczenia wizualne w tysiącach istniejących gier HDR10 i Auto HDR.

Dolby Vision to wyższy poziom wizualny w świecie gier. Gracze z kompatybilnym sprzętem doświadczą niezwykłych poziomów jasności, kolorów, kontrastu i detali. Gry w Dolby Vision automatycznie mapują się na dowolny wyświetlacz obsługujący tę technologię. Jest ona też zgodna z funkcjonalnościami nowej generacji dostępnymi na Xbox Series X|S, takimi jak DirectX Raytracing, automatyczny tryb niskiej latencji (ALLM), zmienna częstotliwość odświeżania (VRR) i do 120 klatek na sekundę w zależności od możliwości telewizora.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia