Dodawanie grafów

Dodawanie grafów

Autor: Tomasz Kacprzak

Opublikowano: 6/28/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 20482

PowerPiont 2007 pozwala w łatwy i przyjemny sposób dodawać nawet skomplikowane grafy, które wzbogacą prezentacje i pozwolą jasno i klarownie zaprezentować struktury organizacyjne czy też nasze koncepcje. Aby utworzyć graf wciskamy przycisk SmartArt we wstędze Wstawianie i wybieramy ten, który najbardziej nam odpowiada.

Po wciśnięciu OK możemy wpisać tekst do grafu.

Teksty, które mają znaleźć się w kolejnych elementach grafu, wpisujemy w specjalne okienko lub bezpośrednio w interesujące pole. Podczas pracy w okienku, aby dodać nowy element struktury, wciskamy klawisz Enter. Jeśli ma on być niżej w hierarchii musimy nacisnąć przycisk  Tab, a jeśli wyżej Backspace. Możemy też skorzystać z przycisków znajdujących się w panelu Tworzenie grafiki. Wciskając przycisk Dodaj kształt możemy dodać nowy element za istniejącymi (Dodaj kształt po), przed istniejącymi (Dodaj kształt przed) oraz poniżej (Dodaj kształt poniżej). Niektóre grafy mają też możliwość dodawania asystentów. Jeśli chcemy zmienić układ grafu, możemy tego dokonać w panelu Układy, na wstędze Projektowanie. W menu Projektowanie znajduje się także panel Style grafiki SmartArt. Możemy skorzystać z gotowych schematów kolorów, a także dodać kilka trójwymiarowych efektów.

Bardziej zaawansowanych zmian graficznych możemy dokonać korzystając ze wstęgi Formatowanie. Możemy tu dodawać efekty podobne jak dla obrazów. Elementy grafu możemy zawsze swobodnie przemieszczać i edytować, a także dodawać obrazy jako tło elementów.

Możemy także zmieniać kształty elementów: