Dlaczego wywalam Windows 8

Dlaczego wywalam Windows 8

 Radosław Pietrowski
Radosław Pietrowski
00:00
06.02.2013
57 komentarzy
28365 wyświetleń

Jako użytkownik popularnych "okienek" z ponad dziesięcioletnim stażem, który z niejednego systemu korzystał, z ogromną niecierpliwością wyczekiwałem sądnego dnia - dnia premiery najnowszej odsłony systemu Microsoftu – Windowsa 8. Przyznam szczerze, że nauczony doświadczeniem nie oczekiwałem rewelacji. Spodziewałem się, że zgodnie z tym, co osobiście zaobserwowałem, "ósemka" będzie kolejnym niewypałem wymagającym poprawek, tak jak Vista.

Wcześniej miałem do czynienia z ósemką, ale było to wczesne stadium rozwojowe. Uczucia miałem mieszane – liczyłem na to, że Microsoft nieco poprawi interfejs i system po premierze będzie całkiem niezły. Jakiś czas po premierze postanowiłem pobawić się nieco nowym systemem. W tym celu pobrałem oraz zainstalowałem wersję Enterprise (dokładny poradnik jak to zrobić znajdziecie w artykule Pobieramy i instalujemy Windows 8 Enterprise) i zabrałem się do dzieła.

Z systemu zrezygnowałem po mniej więcej tygodniu. Dlaczego?

Do tej pory Microsoft przyzwyczaił nas do znanego od 18 lat interfejsu użytkownika. Przechodził on zmiany w zakresie estetyki, funkcjonalności, zmieniał się wraz z rozwojem technologii i gustów użytkowników. Ale jedno pozostawało niezmienne. Na pasku zadań, w lewym dolnym rogu ekranu, zawsze znajdował się przycisk „Start”. Tam dostępne były wszystkie programy, składniki systemu – słowem, dostęp do wielu rzeczy był prosty i intuicyjny. Tym razem Microsoft zafundował nam całkiem nowy, „innowacyjny” interfejs użytkownika. Nowy interfejs jest na tyle innowacyjny, że kiedy przeszedłem na poziom pulpitu nie mogłem się odnaleźć. Przejście do poziomu nowego menu start zajęło mi za pierwszym razem aż 5 minut!

Microsoft wyszedł z założenia, że skoro mamy już drugą dekadę XXI wieku, to niemal każdy dom powinien posiadać Internet. A jeśli każdy dom posiada Internet, to dlaczego nie „zaoferować” każdemu użytkownikowi konta Microsoftu. Początkowo byłem oszołomiony. Rozwiązanie rodem z Androida. Po skonfigurowaniu komputera postanowiłem go wyłączyć – w końcu nie można wiecznie siedzieć w domu. Pod wieczór postanowiłem rozpocząć na dobre zabawę z systemem – zgrzyt. Podczas uruchamiania systemu, Windows zawołał ode mnie hasło do wcześniej podanego konta. No cóż, bezpieczeństwo przede wszystkim, ale pewnie da się to wyłączyć. Drugi zgrzyt – dla konta internetowego taka opcja nie istnieje. Jeśli kogoś to irytuje, to może przełączyć swoje konto na konto lokalne, ale utraci kilka ciekawych opcji. Już wtedy wiedziałem, że to będzie ciężki okres.

Jak już o wyłączaniu systemu wspomniałem, to warto przedstawić jak to wygląda w praktyce. Do tej pory wyłączenie systemu, wstrzymanie czy cokolwiek innego przebiegało bardzo prosto – wystarczyło wejść w menu Start, a tam mogliśmy dowolnie dysponować opcjami. Krótko mówiąc – do wyłączenia systemu wystarczyły dwa kliknięcia. W Windows 8, z pozycji pulpitu, wyłączenie komputera jest gorsze, niż napisanie aplikacji na Androida. Osobiście walczyłem z tym dobre 10 minut. Kolega nie dał rady – odłączył zasilanie.

Interfejs Metro był zapowiadany jako coś nowego, coś co zmieni oblicze Windowsa. Faktycznie – dla tabletów system stał się przyjazny i nieco lepszy. Dla pecetowców wprowadził zamęt i nieład.

Chociażby przykład aplikacji w interfejsie. Klasycznie różne programy czy aplikacje można było wyłączyć za pomocą „krzyżyka”. A aplikacje interfejsu Metro.. Cóż.. Da się je wyłączyć w jeden sposób – w Menedżerze Zadań. W efekcie, przy nieco większym niż zwykle roztargnieniu, nieświadomie możemy zawalić pamięć systemu nieużywanymi aplikacjami i nawet o tym nie wiedzieć.

Na temat samych aplikacji można powiedzieć wiele rzeczy, ale na pewno nie to, że są dopracowane i dobrze zrobione. Jako przykład można wziąć aplikację do serwisów społecznościowych. Jako że jestem posiadaczem konta na Facebooku, skonfigurowałem aplikację właśnie pod ten portal. Liczyłem na to, że korzystając z niej będę mógł do minimum ograniczyć moją bytność na portalu w wersji przeglądarkowej. Rzeczywistość okazała się brutalna i bolesna. Dostęp do powiadomień i aktualności to zdecydowanie za mało jak na taką aplikację. Nawet aplikacja przygotowana pod telefon Nokia (z systemem Symbian) oferuje większą funkcjonalność. Czyż to nie kpina?

Windows 8 został przygotowany z myślą o tabletach. To widać w każdym miejscu, może z wyjątkiem pulpitu. Wszystko dostosowane jest do ekranów dotykowych, każda opcja ewidentnie nie pasuje do systemu pecetowego. Microsoft strzelił sobie w stopę wypuszczając na rynek Windowsa 8. Owszem, po pewnych dopracowaniach system będzie idealny dla tabletów, jednakże nie sądzę, aby przeciętny użytkownik peceta czy laptopa był zachwycony obsługą systemu.

Jedyne co pozostaje wszystkim, którym Windows 8 nie przypadł do gustu to po prostu dalsze wspieranie Microsoftu poprzez zakup Windowsa 7. Szkoda, że większość producentów laptopów niemal natychmiast przerzuciła się na Windows 8.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Felietony

Komentarze

  • Bastian 19:19 06.02.2013

    Dobrze gada, POLAĆ MU!!

  • LIDER 19:22 06.02.2013

    Odnośnie interfejsu to się ogólnie zgadzam - lipa. Ale sam system operacyjny jest o wiele szybszy niż 7 czy Vista. Ba, nawet szybszy niż XP i tutaj moje uszanowanie dla MS, że w końcu zajęli się optymalizacją, o której chyba w Viście i siódemce "nieco" zapomnieli. Mówię tutaj ogólnie o systemie (zajętość pamięci, obciążenie dysku itp.) oraz wbudowanych w niego narzędziach (na przykład podgląd zdarzeń, panel sterowania czy menedżer urządzeń odpalają się teraz w mik, a nie jak w Vista i 7 po kilku, kilkunastu sekundach mieląc przy tym dyskiem niesamowicie). Same aplikacje, takie jak gry chodzą właściwie prawie tak samo jak na poprzednikach. I tym ogólnym dopracowaniem i zoptymalizowaniem systemu mnie MS miło zaskoczył, bo w końcu mam komputer do uruchamiania programów, a nie do uruchamiania systemu operacyjnego. Przykro mi, że Windows 8 mimo, iż jest w moim mniemaniu o wiele lepszym pod względem technicznym systemem niż poprzednicy, najprawdopodobniej się przez ten straszny interfejs ogólnie nie przyjmie, a szkoda, szkoda...

  • tm 19:32 06.02.2013

    Ja rozumiem, że komuś kafelki się nie podobają. Rozumiem, że ktoś ma pretensje, że MS nie pozostawił opcjonalnie przycisku Start... Ale jak czytam takie bzdury jak zamykanie aplikacji Windows store poprzez menedżer zadań... Litości! Ja zamykam takie aplikacje za pomocą myszki w ok 1 sekundę, bez zewnętrznych narzędzi. Ba można to zrobić na dwa sposoby i żaden nie wymaga menedżera. Mnie osobiście też zaskoczyło umieszczenie zamykania systemu w ustawieniach, ale po przyzwyczajeniu się do pracy z tym Systems zajmuje mi to nie więcej jak 3 sekundy. Co w przypadku systemów takich jak win7 może potrwa

  • tm 19:38 06.02.2013

    Oj. Klawiatura ekranowa mi się zamknęła i nacisnąłem dodaj komentarz. Chciałem dodać, że pasek start w starszych systemach potrafił otwierać się dłużej niż obecnie zamykam system. Na sam koniec, wracając do sytuacji z aplikacjami Windows store, MS powinien zrobić porządny samouczek uruchamiany po zainstalowaniu systemu. Bo rzeczywiście, żeby zapoznać się ze wszystkimi funkcjami / gestami nowego systemu trzeba obejrzeć jego działanie na YouTube :-)

  • kaz 19:55 06.02.2013

    ciekawe... okazuje się, że nawet wytrawny użytkownik TM może w nowym systemie zamknąć niechcący klawiaturę ekranową. i co tu zachwalać? powtórzę raz jeszcze - nie zachwycajmy się uruchomieniem czy zamykaniem systemu. to w końcu tylko system stworzony jako baza do milionów aplikacji działających w nim.

  • tm 20:12 06.02.2013

    Bo użytkownik tm zrobił literówkę, a na klawiaturze ekranowej pisze nieczęsto ;) oczywiście użytkownik @kaz nigdy nie zamknął jakiejś aplikacji na starszym systemie, tylko dlatego że wszystkie "krzyżyki" zamykania aplikacji znajdowały się pod sobą. Ani nigdy nie zdarzyło mu się zrobić niczego niepożądanego (choćby że swojej winy). Inaczej mógłbym powiedzieć, parafrazując, i co tu narzekać?

  • Radek Pietrowski 20:23 06.02.2013

    Będę bronił swojego zdania. Windows, z tego co się orientuję, został stworzony aby ułatwić życie przeciętnemu użytkownikowi. Niestety, ósemka tego nie ułatwia, co udowodniłem chociażby tym, że sam, jako użytkownik z długim stażem miałem problem z systemem. Obawiam się, że użytkownicy nieco mniej zaawansowani, jak choćby mój tata, mieliby problem z obsługą systemu.

  • Dawid 21:04 06.02.2013

    Co za bezsensowny artykuł. Większej bzdury o Windows 8 jeszcze nie czytałem!

  • ioioio 21:09 06.02.2013

    Problem z odnalezieniem Menu Start? Jak wyłączyć komputer? Chyba sobie jaja robicie? Zabrakło klawisza z logo windows? Jeśli macie tak stare klawiatury, to jeszcze jest coś takiego, jak "CTRL+Esc" ;) Do wyłączania komputera najlepiej użyć tego samego klawisza, co do włączania. Takie skomplikowane?

  • ioioio 21:12 06.02.2013

    Ale cóż. Polak jest mądrzejszy, nie potrzebuje przeglądnięcia instrukcji (nawet tej, która wyświetla podstawowe zmiany podczas instalacji systemu), a później zamyka aplikacje przez ubijanie w Menadżerze zadań, albo gasi komputer "odcinając zasilanie". Brawo. Ps. do redakcji: Macie jeszcze jakieś wolne etaty? Chętnie bym brał kasę za teksty i testy na takim poziomie.

  • Keyshin 21:41 06.02.2013

    Hmmm przepraszam ale do tej pory nieumiejetność obsługi sprzętu / programu zawsze świadczyła o poziomie użytkownika a nie o "lichości" sprzętu. Podchodząc do sprawy z tej strony 95% użytkowników komputerów może zacząć wieszać psy powiedzmy na Adobe za ich niesamowicie trudny w obsłudze "dla przeciętnego idioty" program.... Jeszcze raz przepraszam, ale jak czytam takie pierdoły jak ten "felieton" lub niektóre komentarze to dostaje wysypki

  • Keyshin 21:42 06.02.2013

    Wspominając Adobe umknęła mi nazwa photoshop :)

  • Singel 23:02 06.02.2013

    Jako użytkownik Linuksa,uważam że autor jak i wszyscy,którzy się z nim zgadzają zostali odmóżdżeni prze Wndowsa z panelem i menu start na dole.Mnie nauka całego interfejsu ósemki zajęła może 5 minut.Wszystko jest takie samo,oprócz ekranu startowego.To że się szybko połapałem,zawdzięczam dystrybucjom Linuksa i wielu środowiskom graficznych,których nauczyłem się używać.Dla mnie rozpracowanie takiego systemu jak Windows 8 to betka.Jakim trzeba być neandertalczykiem,jeśli nie umie wyłączyć się systemu?Microsoft tłumaczy jak chłop krowie na granicy,jak korzystać z interfejsu.Czy użytownicy Windowsa nie umieją czytać,ba nie umieją pojąć prostych animacji?

  • starczy już. 23:52 06.02.2013

    Polak potrafi... napisać i głupi tekst, i głupi post a wszystko po to... aby wykazać się, że jest mądrzejszy, sprytniejszy, szybszy itd. itp. od innych. Od powstania windowsa są jego zwolennicy i przeciwnicy, i tak będzie do wersji 135-tej albo i dalej. Każdy widzi to inaczej a kłótnie o to, że jeden woli jabłko (i nie chodzi mi o Apple!) a drugi go nie lubi bo woli gruszkę, są bez sensu. Podoba mi się propozycja przeniesienia tematu na Facebooka, bo "centrumxp.pl" służy zwolennikom windowsa. Może rozpoczniemy temat: "co lepsze; OSX, Windows, Linux, Solaris?" jak mało, to może "co lepsze: iOS, Android, WP?", a może: "co lepsze: whisky, cognac czy brandy, czy może wino? Tylko jakie? Też można się pokłócić! Każdy powód jest dobry do wyrażenia swojej opinii. Tylko po co? A może tak: "róbta co chceta" i jak chceta. "Kończ waćpan, wstydu oszczędź". Porażka panowie....

  • xbox@xbox.com.pl 23:56 06.02.2013

    Ale bzdury. Wystarczyło oglądnąć torturial po zainstalowanie systemu. Do wyłączenie systemu potrzeba 4 kliknięcia a nie 10 min. A aplikacje zamyka się przeciągając okno na dół. Tydzień to wystarczający czas żeby poznać system, choć w większości użytkownik zajmuje to 10 min wiem co pisze bo na co dzień sprzedaje komputery ! A jeśli Ty w tydzień sobie z tym rady nie dałeś to co w ogóle robisz w tej redakcji ?

  • Zdzich 09:45 07.02.2013

    "Osobiście walczyłem z tym dobre 10 minut. Kolega nie dał rady – odłączył zasilanie." http://blogs.technet.com/b/mkedziora/archive/2012/11/12/windows-8-dla-zwyk-ego-u-ytkownika.aspx Pytanie 3: Jak mam zamknąć komputer???

  • Piotr Jakub Karcz (P.J.) 10:23 07.02.2013

    Niestety, muszę skrytykować autora. Jak na kogoś, kto ma wg tego co pisze 10-letnie doświadczenie w redmodowskich systemach operacyjnych pisanie, o kombinowaniu jak zamknąć okno, albo szukanie przez 10 minut , gdzie system wyłączyć, to strzelanie sobie w przysłowiową w stopę. Najważniejsza zasada (tak zwana zasada anty trollingu) to nie można krytykować czegoś, czego się dobrze nie zna. Ogólnie to pewnie któryś z Twoich pierwszych artykułów i nie chcę Cię zniechęcać, Radku, ale napisałeś bardzo stronniczo. Zabrakło polemiki innego punktu widzenia itp. Jako słowa pochwały, wrzucę Ci dobry początek artykułu. Bardzo też podobał mi się akapit "Microsoft wyszedł z założenia, że skoro mamy już drugą dekadę XXI wieku".

  • Adam 10:47 07.02.2013

    10 lat praktyki z Windows i 10 minut szukali we dwójke przycisku wyłączenia systemu ??? oczywiście rozumiem że 8 jest nowa i na poczatku zajmuje to trochę czasu odnalezienie wszystkich opcji , ale wyglada na to że koledzy przez 10 lat chyab uzywali cały czas Windows 3.11

  • CODER_BEST 11:45 07.02.2013

    Będą komentował za każdym razem kiedy zobaczę jakąś bzdurę w tekście. Pierwsza z nich to przejście do menu start.... Przecież znajduje się ono dokładnie w tym samym miejscu co wcześniej więcej problemu nie widzę... 2. Rzecz, wyłączenie hasło przy logowaniu jest jak najbardziej możliwe, nie ma znaczenia czy jest to konto Microsfto czy lokalne, ja sobie wyłączyłem więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • CODER_BEST 11:48 07.02.2013

    No takich farmazonów to ja w życiu nie widziałem.... Czy to pisał człowiek, który widzi pierwszy raz komputer na oczy?? Zamykanie aplikacji (metro) przez menedżer zadań... a o prawym pasku gdzie te aplikacje są to nie pomyślałem albo o ściągnięciu ich w dół?? A już wyłączanie komputera przez odcięcie zasilania no padłem normalnie.... Usuńcie ten artykuł bo się ośmieszacie.

  • Michał 11:57 07.02.2013

    Wystarczy włączyć autologowanie i problem z hasłem znika :) W Metro działa Alt + F4 :) to też zamyka aplikację i nie jest to nowość! Autor niestety okazał się ignorantem z 10 letnim stażem - tylko nie wiem na czym. Podobnie jak poprzednicy dawno takich bzdur nie czytałem.

  • Lechoo 14:37 07.02.2013

    Coz - nie kazdy dorosl mentalnie do nowych trendow w IT, a przy tym nie kazdy jak widac jest istota myslaca ktora potrafi wylapac roznice w pracy z tym systemem w porownaniu do jego poprzednikow. I to pisze ktos, kto podobno ma 10 letni staz w pracy z systemami rodem z MS? Zenada. A tak apropo, to Windowsy 3.1 nie posiadaly z tego co pamietam menu start w lewym dolnym rogu :)

  • morales_2008 15:04 07.02.2013

    Po waszych komentarzach ktore przeczytałem doszedłem do wniosku że Windows 8 może jest udanym systemem .Obsluga tego sysytemu zajeło 1-2 po za dojsciem do panelu sterowania ktore było nie do znalezienia zajeło mi trochę wiecej czasu niż sądziłem.Reszta jest Ok. Tyle z mojej strony.

  • Piotr 15:45 07.02.2013

    Autor jest bardziej skostniały niż wieczna zmarzlina. Pracowałem na różnych systemach Microsoftu poczynając od 95 ,98 ,Milenium ,2000 ,XP ,Vista jakoś przegapiłem 7 , ale uważam ,że 8 jest bardzo dobra .Kafelki to nic innego jak rozwinięty domyślnie przycisk START i jak dla mnie jest to znakomite rozwiązanie. Trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić . Biorąc pod uwagę to ,że prawdopodobnie za parę lat wszystkie ekrany będą dotykowe , to widzę tutaj ogromny potencjał. Oczywiście zawsze można zainstalować programy przywracające przycisk start - wystarczy poszukać. Jak każdy świeży system 8 ma jakieś niezbyt poprawnie działające aplikacje i jest to normalne. Są to wady wieku dziecięcego - i nic więcej . Każdy system wymaga trochę wysiłku (by się przyzwyczaić ) , ale to przecież nic złego- prawda? Systemy Microsoftu nigdy nie były jakieś idealne , ale spełniały oczekiwania. I oczywiście jak wiele osób tutaj uważam ,że : DAWNO JUZ TAKICH BZDÓR NIE CZYTAŁEM !!! Obecnie pracuje na XP ,Ubuntu i Windows 8 z Media Center. Oczywiście pozdrawiam wszystkich i proponuję nie kupować systemu który się nam nie podoba - tylko tyle i aż tyle.

  • Archer 00:31 08.02.2013

    Haha. Wyłączyć aplikacje tą ktora jest napisana w stylu MODERN po przez przeciągniecie myszki na górną cześć ekranu. Wtedy pojawi się "Łapka" gdy się kliknie lewym przyciskiem myszki "Łapka" się zamyka i wtedy przesuwamy ją w dół do końca. Również wtedy możemy przesunąć Program w prawo lub lewo żeby program tylko pojawił się na 1/3 ekranu. Po prostu ta osoba która to pisała nie wykazała się zbyt dużą dokładnością w testowaniu Windows 8. Dobry tekst jako felieton ale nie ma on nic wspólnego z Rzeczywistością :P Prawda jakaś zawsze w tym jest i ją się znajdzie. Tylko pytanie czy to jest rzeczywiście prawda czy znów narzekanie na zmiany do których trudno się przyzwyczaić.

  • Zbigniew 09:01 08.02.2013

    Prawda jest taka że na dzień dzisiejszy nie ma lepszego systemy od Wn 8.System działa stabilnie jest szybszy od Win 7.Wydaje mi się że artykuł napisał jakiś niedouczony gość być może wielbiciel systemów linuksowych.Naprawdę system można opanować w 1-2 dni.Osobiście zaczynałem od Win 95 i naprawdę najnowsza ósemka jest najlepsza.

  • Marek 20:19 08.02.2013

    Swoja drogą menu start za niewielkie pieniądze (ok 5 USD) można przywrócić używając softu Start8, który działa naprawdę rewelacyjnie. TO rada dla zagorzałych zwolenników klasycznego startu do których i ja się zaliczam. Można też poszukać darmowego odpowiednika. Co do artykułu i narzekań autora, śmiem wątpić w jego "doświadczenie:" z systemami MS. Czyżby przez tyle lat nie poznał kilku podstawowych skrótów typu ALT-F4 (zamyka wszystko, aplikacje Mettro, czy jak tam się to teraz nazywa), aplikacje klasyczne, ba nawet system :), ALT+ESC, czy klawisz Windows, który teraz na każdej klawiaturze się znajdzie... Swoją drogą zamieszczenie na pierwszej stronie tego artykułu jest albo świadomą prowokacją, albo głupotą...aż się boję co będzie dalej. Marek

  • brudnopis 09:14 10.02.2013

    Jak na dziesięć lat stażu to słabo znasz system bo można go zalać przyciskiem na obudowie a aplikacje inaczej w metro się zamyka Btw zgodzę się ze system system to krok w tył.nawet nie zgodzę się ze idealny do tabletów bo tu lepszy jest iOS lub Android

  • Paweł 10:25 10.02.2013

    Tak się tylko przyglądam dyskusjom, bo nie mam W8. Widzę, że większość zdań to zdania typu "podoba" lub "nie podoba". Wyłowiłem z tej dyskusji jedną rzecz: aby zamknąć aplikację należy oknem jeździć po ekranie. Jeżeli tak to durnota. Może są jeszcze inne metody. Oczywiście Alt+F4 jest OK, ale nie dla zwykłego usera który musi mieć przycisk a nie uczyć się listy skrótów klawiszowych.

  • Paweł 10:27 10.02.2013

    Dopiszę, że ten sposób zamykania aplikacji jest zasadny na urządzeniach bez klawiatury ale ne dla pecetów.

  • Marek 16:58 10.02.2013

    Paweł: Może i nowy user nie musi znać ALT+F4, ale artykuł napisał, zacytuję: "Jako użytkownik popularnych "okienek" z ponad dziesięcioletnim stażem". Cóż żałosne...

  • Singel 22:48 10.02.2013

    @Zbigniew chłopie ty nie wiesz o czym piszesz?Podobne działanie jak Windows 8 tylko lepsze ma Gnome Shell i twierdzenie,że autor jest miłośnikiem systemów linuksowych jest totalną bzdurą.Tam by się bidok dopiero zagubił,a ty nie pisz o czymś,co dla ciebie jest abstrakcją...

  • Lin 18:21 11.02.2013

    Zgadzam się z autorem. System ma być dla mnie przejrzysty i czytelny, a nie czasochłonny w nauce. Oczywiście, jak ktoś zabulił i chce się popisać, że ma najnowszy system to wszystko jest oki. Niestety jak ktoś oczekiwał udoskonalenia systemu, a nie innego programu pod podobną nazwą to się rozczaruję. Ja się przesiadłem na Linuxa - jest szybszy i sprawniejszy. Po prostu przestanę wspierać MS na jego własne życzenie ...

  • Tojad 21:51 11.02.2013

    Autorowi proponuję wrócić do 3.11... Aaa... no niestety, "staż" jest za krótki ;-)

  • Seba 22:05 11.02.2013

    No cóż, nie dodam nic więcej na temat jakości artykułu bo faktycznie zalatuje trollem. Sam używam Windowsów od edycji 95 (chociaż pracę dyplomową robiłem na 3.11), w międzyczasie od 2004 używałem Fedorę a potem Ubuntu. Ostatnie 2 tygodnie uczyłem się od podstaw MacOs -a, którego będę serwisował. Po co to piszę? Aby na sam koniec powiedzieć, że z premedytacją wydałem pieniądze na promocyjnego Windowsa 8 Pro i gdybym miał to zrobić jeszcze raz - zrobiłbym. Dlaczego? 1. Ubuntu ma problemy z moją stacją dokującą do Della 2. Windows 7 odpala się dłużej na niż Windows 8 3. Na Windows 8 bez problemu działają aplikacje inżynierskie (do sterowników PLC, paneli HMI, AutoCad, progamy do sterowników gazu) 4. MacOs nie umie drukować po sieci (albo producent drukarki ma fatalne sterowniki - nie wnikałem) 5. Na MacOs-a nie ma oprogramowania inżynierskiego 6. Na IMac-u mini Windows działa szybciej niż MacOs 7. Ubuntu ma problem z obsługą plików midi (może to wina mojego sprzętu - windows sobie jednak radzi) 8. Windows 8 ma najbardziej ujednolicone menu aplikacji okienkowych i działa to bardzo dobrze. 9. Kafelkowe menu Start wygląda lepiej i przejrzyściej niż klasyczne menu start Co prawda "ósemka" wymaga jeszcze kilku poprawek ale z mojego subiektywnego jest to bardzo dobry system i wystarczy trochę uczciwości i rzetelności aby się go nauczyć. P.S. Do wydania Windows 7 byłem przeciwnikiem produktów ze stajni M$.

  • Łukasz 09:47 12.02.2013

    A ja doinstalowałem sobie klasyczne Menu Start (oczywiście z nowego także korzystam) i jak dla mnie Win 8 jest rewelacyjny. A dla "Userów" mających problemy z innowacyjnymi interface, polecam pobawić się dystrybucjami Linuxa bądź samymi jego środowiskami xorg np. w dystrybucji Mint 14. Każdy system ma "coś" w sobie wyjątkowego i do "czegoś" nadaje się bardziej lub mniej...

  • spider 10:21 12.02.2013

    @ "xbox@xbox.com.pl" aż cztery kliknięcia, żeby zamknąć system? w Viście i 7 wystarczą dwa! I aż tydzień żeby poznać system? Toż to marnotrawstwo czasu. Ileż ciekawych i użytecznych rzeczy można przez ten czas zrobić.

  • Sciemek PIERWSZY 11:58 12.02.2013

    powiem wprost / co 2gi Windows to szajs przerzuciłem się z Windy na Linux"a pozdrawiam a jedynie testuje Windowsa Windows to jeden wielki wirus kradnący dane.

  • ferdek8900 12:48 12.02.2013

    Bardzo mnie to śmieszy mam 70-tkę i jak dla mnie to 8-emka super Aby wyłączyć potrzebuję dwa ruchy

  • Doradca 15:08 12.02.2013

    Ale z Ciebie użytkownik (LAMER), jakbyś dłużej z Windowsem 8 spędził czasu to byś tak nie narzekał na ten system. Po pierwsze zamyka się programy przeznaczone na interfejs metro poprzez przeciągniecie myszką z góry na dół a nie poprzez menadżera zadań.Po drugie o niebo szybciej startuje niż Windows 7. Interfejs metro bardzo ergonomiczny, fakt opcji zamykania systemu trzeba poszukać, mam nadzieje ze to zmienią, ale ja używam Alt+F4.

  • Wencel 17:42 12.02.2013

    Jak widać autor artykułu nie poznał systemu, nawet podstaw i jak widać uczyć się nie chce. Współczuję, a mówią że ludzie coraz bardziej wykształceni i mniej zacofani.

  • Keri 02:39 13.02.2013

    Jak ktoś nie umie się obchodzić z Win 8 to sobie kupi kalkulator 8 jest super i nie zamieniłbym jej na nic innego Pozdrawiam

  • mcmacpl 09:40 13.02.2013

    "aż cztery kliknięcia, żeby zamknąć system? w Viście i 7 wystarczą dwa!" I w 7 i w 8 wystarczy jedno. Nacisnąć przycisk wyłączania komputera :-) BTW: pamiętam czasy jak wchodził W95. Autor "z 10-letnim stażem" pewnie był wówczas w przedszkolu. Jak się wszyscy wtedy śmiali, że żeby wyłączyć komputer trzeba nacisnąć "Start" :-) Teraz okazuje się że to normalne i bardzo intuicyjne :-)))

  • Eli 15:11 13.02.2013

    Po tym jak zamontowałem SSD i wyłączyłem szynę IDE (CDROM) komputer z WIN8 dochodzi do ekranu logowania w czasie 12 sekund. Żaden Windows wcześniej tak nie działał. A to komputer na komponentach sprzed 4 lat i ze zwykłym BIOSem. Na początku faktycznie byłem zagubiony, ale na litość boską. Bez instrukcji ogarnąłem go w 2 godziny całkowicie intuicyjnie. IMHO MS powinien dać ludziom wybór przy starcie starego i nowego interfejsu. Wtedy nie byłoby tylu frustratów. BTW. syn 12 latek ogarnął go na starcie.

  • JA 19:45 13.02.2013

    Przykro się robi że promujecie takie teksty w newsletterze. Każdy może mieć swoje indywidualne preferencji i tego nie neguje, zresztą częściowo moje odczucia pokrywają się z tymi autora. Jednak tekst wprowadza w błąd, aplikacje wyłącza się przeciągając je z lewego paska bocznego w dół. Ze względu na przyzwyczajenie wyłączanie może być irytujące z początku, lecz nie jest to jaka kosmiczna procedura. Poza tym, kto dziś wyłącza komputer? Klapa w dół, bądź przycisk blokady na tabl i po sprawie. Dobrze że MS odciął się od ginących Desktopów, nie jedna firma tech padła gdyż za bardzo przywiązała się do przeszłości. Brawo dla Ballmera za odwagę, lecz dziś akcji bym nie kupił, sądzę że polecą jeszcze troszke.

  • SiPytnA 20:52 13.02.2013

    Jak ktoś nie wie jak używać Windows 8 niech zostanie przy XP. Panie autorze szanowny - wstyd! Tak trudno się nauczyć kilku prostych kliknięć??? Nie wie gdzie klikać? Poczyta w necie i znajdzie, bardzo szybko. Intuicji brak? Przyzwyczajenie, co to ma być? W IT to nie przewaga i powód do dumy ale duża wada, rynek się rozwija... ale jak ktoś jest odporny na innowacje, no cóż... . Konfiguracja systemu tak, by pracował jak Windows 7 - 3 min, no... może 5 jak ktoś jest noga. Windows 8 - system jest dobry, lepszy niż każdy poprzedni jaki powstał w MS. Mam, kupiłem, używam i jestem zadowolony (nie, nie pracuje dla MS). Kafelków i Metro nie używam na razie, nie są mi potrzebne, ale wiem jak używać, nauka trwała całe 3 min. Panie autorze - trzeba chcieć, a nie instalować po to, żeby z założenia zjechać. Oblicze artykułu kształtuje w dużej mierze podejście piszącego, a powinno być bezstronne. I tak nie macie wyboru :-) , prędzej czy później to oporni się albo przestawią na nowe technologie, albo wypadną z tzw. obiegu (vide DOS).

  • Stary 10:39 14.02.2013

    Młody człowieku jestem człowiekiem grubo po sześćdziesiątce a na opanowanie Windowsa 8 wystarczyło mi około godziny,wniosek jaki z tego należy wysnuć nie posiadasz zdolności manualnych ani umiejętności czytania porad których jest pełno w internecie wystarczy skorzystać z Google.A jeśli chodzi o menu Start wystarczy pobrać aplikację z sklepu Windowsa który jest w kafelkach,program ten to StartW8 Menu lub z Komputer Świat Classic Shell. Dlatego młody człowieku nie obrażaj ludzi starszych w tym swojego ojca i nie wciskaj kitu o swoim 10-sięcio letnim stażu w obsłudze komputera bo gdybyś taki miał to dałbyś sobie radę bez problemu.Ty pewnie potrafisz grać na komputerze ale to nie to samo,komputer to nie konsola posiada o wiele więcej możliwości bo do tego został stworzony.

  • pc 18:07 14.02.2013

    bzdury bzdury piszesz !!!!

  • bitex 18:11 01.03.2013

    nie lubię Windowsów, wolę moje Ubuntu :)

  • Konstantynian 16:12 03.03.2013

    Po kilku długich tygodniach pracy z systemem Windows 8 i po zainstalowaniu potrzebnego oprogramowania w mojej pracy zauważyłem znaczny spadek wydajnośći podczas odczytu z dysków twardych, pamięci oraz z dostępem do usług systemowych. Automatyczne aktualizacje wydłużyły czas uruchamiania systemu o kilka sekund, fragmentacja partycji systemowej codziennie się zwiększa Prosta zasada, iż wraz ze wzrostem szybkosći komputerów wzrasta zużycie zasobów systemowych. Powstaje takie naturalne pytanie, czy komputery służą do wykonywania zadań sztucznie stworzonych przez system, czy raczej do zadań ułatwiających pracę? Nie mam na myśli rozrywki!

  • apa3 12:27 06.03.2013

    Autor tego artykułu po prostu się ośmieszył.

  • marekszym 20:05 10.03.2013

    A ja mam to samo zdanie co Bastian że Windows 8 jest ciężki do opanowania i chociaż mam Windows 7 to na wirtualnym dysku mam XP i na te systemy nie narzekam są nie do pobicia jedynie mi szkoda to że XP już niedługo pozostanie bez aktualizacji ale jeszcze będzie można na nim popracować tylko odpowiedni komputer i wszystkie gry śmigają jak się należy a nie ponowna nauka obsługi systemu . Lecz muszę przyznać iż ta wersja WINDOWS 8-RT jest ciężka do opanowania gdyż jest brak języka polskiego i chcąc wgrać samemu to czy wcześniej czy później po kilku dniach przedstawiciele Windowsa i tak będą wiedzieć gdyż jest to wersja nadzorowana poprzez wbudowanego instalatora pewnie jak jest wersja polska to być może da się szybciej opanować , co do wyłącznika systemu lub restartu to nie jest tak źle ponadto przy wersji zakupionej na własność jest możliwość wgrania programu Shel co powoduje iż mamy z lewej strony menu start . I to by było tyle z mojej strony i puki co to zostaję przy tym co mam .POZDROWIENIA LINUKSIARZE.

  • Hitokuineko 17:47 09.05.2013

    Zamykanie okien idziesz do góry łapiesz okno i przeciągasz na dół.... Micriosoft nie wysłał CI informacji z samouczkiem, bądź zabrakło czasu na instrukcję... Wyłączanie prawy dolny róg ustawienia i zasilanie 3 kliki... Co do hasła ja byłbym ostrożny z Automatycznym logowaniem... wchodząc do windowsa przy połączonym kontem na hotmail/microsoft itp. każdy ale to każdy ma dostęp do Twojej poczty, facebooka itp... cokolwiek połączysz... więc gorąco "nie polecam" ;) Czemu nie wspomniał autor, że system startuje 2 razy szybciej... Czemu nie doczytał, że w interfejsie Metro plikacje w tle są zatrzymywane/zamrażane nie zabierają zasobów... Co do facebooka to można w kontaktach oglądać co Nasi znajomi piszą... Naciskając co nowego wiemy wszystko co gdzie i u kogo... w wyjątkowo przejżysty sposób... Udostępnianie wszystkiego co nam sie żywnie podoba to prawy górny róg oraz udostępnij.... Czego chcieć więcej... w gry mało kto na facebooku gra, bo i po co komu 100000 pokemonów wśród znajomych.... Wbudowana zapora i antywirus jeśli ktoś nie ma swojego... Jedyne czym microsoft sobie strzelił w nogę to to, że postanowili zaufać "inteligencji" usera... A na pierwszych lekcjach systemów operacyjnych jest mowa, że to "najsłabsze ogniwo" systemów ;)

  • CIA 15:37 04.09.2013

    ...wiemy wszystko co nasi znajomi piszą...........i oto chodzi nie tylko o naszych znajomych ale o nas samych,wiecej jak jakakolwiek policja swiata ma o nas informacji,z POdważaniem ciołki!

  • byly uzytkownik windows 23:00 24.09.2013

    ja walcze z Windows 8 juz 3 miesiac i ciagla mam na biurku drugi laptop ktorego uzywam awaryjnie jak czegos nie mogę zrobic w 8. - przez pierwszy miesiac poruszalem sie jak poprzez 8 dziecko we mgle. po 3 misiacach w miarę opoanoiwalem o co chgodzi. po ok. tygodniu nauczylem sie wylaczac komputer - nigdy bym nie zgadl ze wylacza sie kompa w ustawieniach. dzis po kilejnej utracie niezapisanego dokumentu w skutek samodzielnego restartu windowsa (XP przynajmniej sie pytal czy mozna w danej chcwili wykonac restart) postanowilem rzucoic do kosza windowsa na zawsze i za nomową kolegi przechodze na Maca - bye bye Bilu Gatsie :))

  • Andrzej 21:02 30.09.2013

    Właśnie kupiłem laptopa z windows 8 ale nie będę szył z dziadostwem dołożę 300 zł i kupie windows 7 przynajmniej będzie się miło pracowało

  • Radzimierz 18:50 02.11.2013

    Producenci błyskawicznie przerzucili się na Ósemkę ze względu na korzyści finansowe uwzględniając preferencje Microsoftu. To jasne i nie wymaga analizy.

Skomentuj

Autor