Build 2022: przegląd aktualizacji narzędzi deweloperskich dla Windows

Build 2022: przegląd aktualizacji narzędzi deweloperskich dla Windows

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
19:01
24.05.2022
1566 wyświetleń

Dziś, pierwszego dnia konferencji Build 2022, Microsoft przedstawił kilka aktualizacji narzędzi programistycznych. Gigant kieruje je w stronę większej inkluzywności dla deweloperów na dowolnej platformie i używających dowolnego języka. Czy chcemy tworzyć aplikacje mobilne dla Androida lub aplikacje połączone z chmurą dla IoT czy Linuksa, Microsoft ma narzędzia, które pozwolą to zrobić szybciej i efektywniej niż kiedykolwiek wcześniej.

Narzędzia natywne dla ARM

Urządzenia z architekturą ARM wciąż powoli podbijają rynek, a twórcy oprogramowania wydają natywne jego wersje na tę platformę. Dotyczy to również Visual Studio 2022. W drodze jest aktualizacja środowiska z obsługą VC++, .NET, .NET Framework, Open JDK, Pythona i wielu innych.

Project Volterra

Kolejnym ciekawym projektem jest Project Volterra, wprowadzający obsługę lokalnych obciążeń wspomaganych przez AI. Umożliwi to deweloperom celującym w Windows tworzenie, testowanie i debugowanie na urządzeniach z procesorami ARM, z wykorzystaniem znanych i lubianych narzędzi, takich jak Visual Studio, Windows Terminal, WSL, WSA i innych.

Windows Subsystem for Linux (WSL)

WSL jest teraz łatwiej postawić i uruchomić. Wcześniej wymagało to więcej działań ze strony użytkownika. Nowe ułatwienia polegają na umożliwieniu deweloperom pobrania Windows Subsystem for Linux z Microsoft Store. WSL posiada wsparcie dla aplikacji linuksowych CLI i GUI, a także obciążeń machine learningowych (ML) poprzez NVIDIA CUDA, TensorFlow i PyTorch.

Windows Subsystem for Android (WSA)

Podsystem Windows dla systemu Android został niedawno zaktualizowany, by uruchamiał się na Android Open Source Project (AOSP) 12.1. Obejmuje to ulepszenia funkcji, takich jak zarządzanie oknami, obsługa sieci, integracje z narzędziami deweloperskimi, większy katalog aplikacji i nie tylko. WSA wciąż pozostaje w wersji Preview, dostępny do pobrania z Microsoft Store.

Nowości dla deweloperów PWA

Twórcy aplikacji PWA mogą skorzystać z nowych możliwości:

  • PWA Starter: funkcja ta pomaga programistom w początkowej fazie rozwoju aplikacji PWA, pomagając w zapewnieniu wydajności i integracji z systemem-hostem oraz dostarczając wskazówki.
  • PWA Studio: to nowe rozszerzenie Visual Studio Code, które ułatwia tworzenie, pakowanie i publikowanie aplikacji PWA w Microsoft Store bez opuszczania programu VS Code.
  • Wsparcie dla Meta Quest: PWA w Microsoft Store są już obsługiwane na urządzeniach HoloLens, a Meta niedawno ogłosiła wsparcie dla PWA na swoich urządzeniach VR. Microsoft i Meta nawiązali współpracę, aby uczynić PWABuilder najlepszym narzędziem do pakowania PWA dla rzeczywistości wirtualnej i mieszanej, dając programistom możliwość sideloadingu pakietów dla Meta Quest i HoloLens.

Widżety od zewnętrznych deweloperów

Jak już wiadomo, wraz z odejściem od dynamicznych kafelków w Windows 10 i 11 potrzebę zapewnienia użytkownikom szybkiego, przejrzystego widoku szybkich informacji zaspokoiły widżety. Obecnie ich zakres jest dość wąski i obejmuje pogodę, wydarzenia w kalendarzu, wiadomości etc. Wkrótce jednak deweloperzy będą mogli tworzyć własne widżety na podstawach opracowanych już przez Microsoft, korzystając z platformy Adaptive Cards i publikując je w Microsoft Store.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://blogs.windows.com/windowsdeveloper/2022/05/24/create-next-generation-experiences-at-scale-with-windows/

Polecamy również w kategorii Visual Studio