Pakiet Office 365 zawiera w sobie bogaty wachlarz aplikacji ułatwiających pracę i zwiększających jej efektywność. Działanie wielu spośród nich w naturalny sposób się uzupełnia, logicznym więc było oddanie w ręce użytkowników rozwiązania pozwalającego na wymuszenie ich integracji. Tak właśnie narodził się Microsoft Flow umożliwiający zdefiniowanie przepływów. Jeden z najprostszych z nich umożliwia wysłanie automatycznego powiadomienia na skrzynkę pocztową w momencie dodania nowego elementu do listy programu SharePoint. Poniżej znajdziecie instrukcję, jak odpowiednio go skonfigurować.
Aby skonfigurować przepływ wysyłający powiadomienie po dodaniu nowego elementu do listy programu SharePoint:
- Logujemy się do Office danymi konta o odpowiednich uprawnieniach.
- Z poziomu głównego ekranu przechodzimy do Flow.
- Z górnej części ekranu wybieramy opcję Utwórz na podstawie szablonu.
- Wyszukujemy, po czym klikamy Wyślij dostosowaną wiadomość e-mail po dodaniu nowego elementu listy programu SharePoint.
- Przeniesieni zostaniemy do kolejnego okna, w którym należy wybrać adres witryny oraz listę, której dotyczy proces. Dokonujemy tego poprzez rozwinięcie list znajdujących się w dolnej części ekranu. Kliknięcie Create Flow kończy proces. Oczywiście
podczas korzystania z podstawowego ekranu tworzenia przepływu (bez ustawień
zaawansowanych) powiadomienie otrzymamy na skrzynkę pocztową przypisaną do aktywnego konta. Warto wziąć pod uwagę, że zmiany zaczynają obowiązywać dopiero po chwili.