Błąd 004f050 podczas uaktualnienia z Windows Home do Pro - jak rozwiązać?

Błąd 004f050 podczas uaktualnienia z Windows Home do Pro - jak rozwiązać?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 4/21/2023, 10:00 AM

Liczba odsłon: 2822

Subskrybenci biznesowych planów Microsoft 365 uprawnieni są do zakupu w korzystnej cenie uaktualnienia swojego obecnego systemu Windows 11 w wersji Home do wersji Pro. Produkt Windows 11 Home to Pro Upgrade for Microsoft 365 Business znajdziesz w naszym Sklepie CentrumXP.

Jeśli nabyłeś już klucz uprawniający do uaktualnienia, podczas próby aktualizacji systemu operacyjnego z Windows Home do Windows Pro możesz napotkać błąd 004f050, który uniemożliwia poprawne uaktualnienie systemu z edycji Home do Pro. Poza kodem błędu zapewne wyświetlony zostanie jeden z poniższych komunikatów:

Wprowadzony klucz produktu nie działa. Sprawdź klucz produktu i spróbuj ponownie lub wprowadź inny klucz.
Nie można aktywować systemu Windows na tym urządzeniu, ponieważ nie masz prawidłowej licencji cyfrowej lub klucza produktu.

Jeśli zatem masz pewność, że wprowadzany przez Ciebie klucz jest w pełni poprawny i legalny, a nadal napotykasz błąd o kodzie 004f050, skorzystaj z naszego rozwiązania, które w większości przypadków pozwala ominąć omawiany błąd. Poniższe czynności opisujemy na przykładzie Windows 11, ale rozwiązanie działa również w Windows 10.

Błąd 004f050 podczas uaktualnienia z Windows Home do Pro - jak rozwiązać?

Jak rozwiązać błąd 004f050 podczas uaktualnienia Windows Home do Pro?

Opisywane w dalszej części artykułu rozwiązanie sprawdzi się w przypadku systemów w modelu licencjonowania OEM oraz Volume. Warto zatem w pierwszej kolejności sprawdzić, jaką licencję posiadamy:

  1. Otwórz menu Start, wpisz polecenie cmd i naciśnij klawisz Enter.
  2. Wpisz komendę slmgr /dli i wywołaj ją klawiszem Enter.
  3. Po kilku lub kilkunastu sekundach wyświetli się małe okienko z informacją o wersji licencji. Jeżeli widnieje w nim informacja o licencji OEM lub Volume, przejdź do dalszych instrukcji. Jeżeli jednak posiadasz licencję Retail, konieczne będzie wykonanie czystej instalacji systemu Windows w wersji Pro.

Błąd 004f050 podczas uaktualnienia z Windows Home do Pro - jak rozwiązać?

Uaktualnienie Windows Home do Pro za pomocą uniwersalnego klucza omijającego błąd 004f050

  1. Przejdź do Ustawień systemowych, zakładki System i sekcji Aktywacja.
  2. Wybierz opcję Uaktualnij swoją wersję systemu Windows.
  3. Wprowadź uniwersalny klucz umożliwiający ominięcie błędu 004f050: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T.
  4. Przejdź przez wszystkie etapy aktualizacji systemu Windows do wersji Pro.
  5. Po zakończonym procesie przejdź ponownie do Ustawień systemowych, zakładki System oraz sekcji Aktywacja.
  6. Tym razem wybierz opcję Zmień klucz produktu.
  7. Na koniec wpisz zakupiony klucz upoważniający do legalnego uaktualnienia z Home do Pro. Po aktywacji systemu Twój Windows Pro jest już w pełni legalny i gotowy do pracy.
    Uwaga! Jeżeli uniwersalny klucz także wywołuje błąd, rozłącz komputer z siecią Internet i spróbuj ponownie wykonać powyższe czynności. Jeśli nadal pojawia się błąd, możliwe, że jedynym rozwiązaniem jest wykonanie czystej instalacji Windows w wersji Pro.

Błąd 004f050 podczas uaktualnienia z Windows Home do Pro - jak rozwiązać?

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia