Microsoft wygłosił wczoraj przemówienie na Game Developers Conference, mówiąc o swojej roli w branży gier i nakreślając wizję przyszłości dla świata gier w Windows 10 i Xbox One.
"Przyszłość gier w systemie Windows 10 i Xbox" to być może tytuł nieco mylący. Phil Spencer, który prowadził konferencję, nie uraczył widzów żadnymi szczególnymi zapowiedziami. W zamian - jak zobaczycie na poniższym filmie - czas prezentacji (prawie 50 minut) został wykorzystany, by przytoczyć niektóre cechy i funkcjonalności, które zostaną dostarczane z systemem Windows 10. Spencer zakreślił także strategię unifikacji platform Xbox i Windows w kontekście gier.
Wśród omówionych tematów znalazły się: Uniwersalne Aplikacje, stanowiące znak rozpoznawczy systemu Windows 10, DirectX 12 z jego nowymi możliwościami i poprawą wydajności w renderowaniu grafiki, nowy ujednolicony Sklep Windows, dzięki któremu raz zakupiona gra będzie dostępna dla użytkownika na dowolnym urządzeniu z Windows 10, nowy sprzęt i akcesoria.
Warto również wspomnieć o nowym pakiecie SDK Xbox Live, który ukazał się w wersji poglądowej. Łączy on wszystkie Live API, pochodzące z konsoli, i przenosi je na platformę desktop. Być może w temacie gier usłyszymy coś więcej podczas zbliżającej się wielkimi krokami konferencji Build 2015.