Z dnia na dzień coraz więcej usłyszeć można o mniejszych bądź większych sukcesach firmy Microsoft, głównie związanych z najnowszym systemem Windows 7. Jednak jak donoszą wyniki badań przeprowadzonych przez firmę comScore na uwagę zasługuje również strona internetowa Microsoftu, na której Internauci spędzają najwięcej czasu.
Dane wykorzystane do badań zebrane zostały przez usługę comScore World Metrix we wrześniu br. Analizie poddano poczynania 1,2 mld użytkowników z całego świata, którzy korzystali z Internetu w domu lub miejscu pracy, a ich wiek przekraczał 15 lat. Ogółem spędzili oni w Sieci w tym miesiącu 26,988 mld godzin – z czego około 14,5% (3,920 mld) to czas spędzony na stronach internetowych Microsoftu. Największa popularność, bo aż 70-procentowa przypadła witrynom koncernu poświęconym usłudze Windows Live Messenger. Google, jeden z największych konkurentów Microsoftu osiągnął wynik około 9,3% ogólnego czasu – nieco poniżej połowy tego czasu Internauci wykorzystali na przeglądanie zasobów serwisu YouTube. Dalej w czołówce uplasowały się m.in. Yahoo! (1,699 mld), Facebook (1,387 mld), Tencent (893 mld), AOL (513 mld) oraz eBay (239 mld).
W badaniach uwzględniono także udział poszczególnych regionów świata w osiągniętym przez serwisy Microsoftu. Najwięcej, bo 30% wygenerowali Internauci z Ameryki Łacińskiej, tuż przed użytkownikami z Bliskiego Wschodu i Afryki. Europejczykom przypada 16,8% w ogólnym wyniku.