Halo 3 dostępne jest na zachodzie już od kilku miesięcy. W pre-orderze oczywiście. W tym czasie grę zdążyło już zamówić ponad milion klientów, jak z dumą poinformowali przedstawiciele Microsoftu. Sprzedawcy odnotowali z kolei, że tytuł ten jest najszybciej sprzedającym się produktem w historii pod względem zamówień przedpremierowych.
"To, co zobaczyliśmy, jest po prostu fenomenalne" - powiedział Bob McKenzie, reprezentujący sieć sklepów GameStop. "Halo 3 przyćmiło mnóstwo poprzednich rekordów, a wkrótce udowodni, że to absolutny must-have 2007 roku" - dodał. Podobnego zdania jest Jill Hamburger z Best Buy. Wiemy, że ta premiera będzie jednym z największych wydarzeń tego roku w branży. Jesteśmy zachwyceni, że dostarczymy tę grę klientom" - twierdzi.
Wejście Halo 3 na rynek będzie tym bardziej urastać do miana wielkiego wydarzenia, że Microsoft zawarł umowy z licznymi firmami, które swoją marką wypromują grę. Pontiac, Burger King czy Mountain Dew to tylko niektóre spośród spółek i produktów, mające przyczynić się do zwiększenia popularności shootera Bungie. Dzięki tym porozumieniom fani gry mogą liczyć na różne promocje oraz wydarzenia z nią związane.
"We wrześniu tego roku Halo 3 wyprowadzi branżę grową na czoło nurtów kulturowych" - przekonywał Chris Di Cesare z Microsoftu. Jego zdaniem umowy zawarte z tak znanymi firmami sprawią, że wydarzenia związane z grą będą organizowane na taką samą skalę jak te, klasyfikujące się do branży filmowej. Czy rzeczywiście tak się stanie? Światowa premiera Halo 3 już 25 września, zatem wstrzymajmy oddech.