W polityce Microsoftu można zauważyć pewien coraz częściej pojawiający się trend. Mianowicie ostatnimi czasy umożliwia on integrację swoich rozwiązań z produktami firm trzecich, nawet jeśli stanowią one jego bezpośrednią konkurencję. Jednym z największych przejawów tego typu działań jest wczorajsze obwieszczenie Microsoftu na temat wzbogacenia aplikacji Teams o obsługę rozwiązań chmury Google oraz Dropbox.
Cała sytuacja jest o tyle nietypowa, że gigant z Redmond posiada własny serwis służący magazynowaniu danych w chmurze – bardzo promowany OneDrive. Najwyraźniej Microsoft doszedł do wniosku, że jego propozycja jest wystarczająco obiecująca, by nowi klienci sięgnęli właśnie po nią, przy jednoczesnym przyciągnięciu do Teams (a więc i pakietu Office) obecnych użytkowników Dropboxa oraz Google Drive. Jeśli zaś chodzi o samą integrację i jej działanie, osoby korzystające z rozwiązań konkurencji będą teraz mogły między innymi dzielić się poprzez Teams plikami z dysków Google Drive i Dropbox, współtworzyć znajdujące się na nich pliki, a nawet podpinać w konwersacji linki do całych folderów, które się na nich znajdują.
Data wprowadzenia mechanizmu umożliwiającego opisaną integrację nie jest jeszcze znana, zaś sam Microsoft pracuje obecnie nad wieloma rozmaitymi i odrębnymi od pozostałych ulepszeniami aplikacji Teams.