Jak do nie dawna mogłoby się wydawać, najnowsza wersja bibliotek DirectX w wersji 10 przeznaczona była tylko i wyłącznie dla systemu operacyjnego Windows Vista, a to dlatego, iż gigant z Redmond tylko w tym środowisku zdecydował się ją zaimplementować. Jednak niebawem DirectX 10 ma być kompatybilny z starszymi systemami Windows, a nawet Linux czy MacOS X.
Wszystko za sprawą projektu Coda Brociousa noszącego nazwę Akly, którego głównym celem jest udostępnienie najnowszej wersji bibliotek DirectX użytkownikom pracującym na starszych systemach operacyjnych z rodziny Windows. Biblioteki mają zapewnić kompatybilność systemu z wszelakiego rodzaju oprogramowaniem komputerowym wykorzystującym DirectX 10.
Dzięki zastosowaniu kompilacji Geometry Shaders użytkownicy mają możliwość przetwarzania natywnego kodu nawet na kartach graficznych nie posiadających takich właściwości, w rezultacie nie będą wymagane karty graficzne z najwyższych sklepowych półek by móc zagrać w gry wykorzystujące właśnie tą wersje bibliotek. Warto dodać, iż twórca projektu zamierza stworzyć narzędzia pozwalające na konwersję, a co za tym idzie uruchomienie gier z wykorzystujących DirectX 10 na systemach z rodziny Linux i MacOS X. Więcej informacji na temat znaleźć można na stronie firmy, zajmującej się tym projektem oraz na blogu Coda Brociousa.