Przed chwilą Joe Belfiore prezentował najnowsze osiągnięcia związane z Windows Sets, tym samym kończąc część keynote'u poświęconą stricte użytkowej warstwie Windows 10. Teraz swoją część rozpoczyna Kevin Gallo, który będzie mówił o Windows 10 w ujęciu deweloperskim i tym, jak deweloperzy będą mogli modernizować swoje aplikacje.
Mowa będzie o 3 obszarach innowacji - tym, jak zwiększyć produktywność użytkowników na wszystkich urządzeniach, jak łatwiej wdrażać aplikacje z usprawnieniami w .NET i pakietowaniu oraz jak Windows może stanowić główną bazę do rozwoju aplikacji dla chmury i całego wachlarza urządzeń. Gallo zaczyna od Fluent Design System, który zgodnie z oczekiwaniami dotrze do klasycznych aplikacji dzięki UWP XAML Islands ze wsparciem dla WinForms, WPF i Win32. Oznacza to dostęp do Fluent Design i funkcjonalności znanych z UWP (kontrola odtwarzania, dane z Edge etc.) bez zbędnych komplikacji dla wszystkich aplikacji Windows, także tych klasycznych.
Kolejna kwestia dotyczy sztucznej inteligencji, a dokładniej związku WinML z Microsoft Word. Dzięki machine learningowi gramatyka może wreszcie przestać być problemem nie do przejścia dla osób, które mają z nią kłopoty. Co istotne, Windows ML może działać offline i nie musi ograniczać się do Worda!
W związku z tym pada kolejna dziś zapowiedź - w tym roku Windows UI Library (WinUI) stanie się dostępna dla wszystkich deweloperów za pośrednictwem NuGet. Są to natywne kontrolki, używane także przez Microsoft do tworzenia własnych aplikacji i doświadczeń dla Windows. WinUI będzie zgodny dla wszystkich wersji Windows 10, począwszy od Anniversary Update.
Następny temat dotyczyć będzie programowania z najsłynniejszym frameworkiem dla Windows, który zalicza aktualizację - .NET Core 3.0. Gallo dodaje, że będzie można uruchamiać wiele jego instancji obok siebie na tym samym komputerze, aktualizując różnego rodzaju aplikacje.