Jednym z najważniejszych wyznaczników prestiżu oraz potencjału największych marek na świecie są oczywiście ceny ich aukcji. Jeśli przyjrzymy się ich wahaniom na giełdzie papierów wartościowych (w perspektywie czasu), w łatwy sposób określić będziemy mogli, czy dana firma rozwija się, czy też jest wręcz przeciwnie. Oczywiście pod uwagę należy wziąć także inne czynniki – ilość udziałów dostępnych na rynku, prognozy finansowe, a nawet potencjalne manipulacje i machlojki. Przytoczone przykłady rzecz jasna nie są stałymi wartościami, wobec czego niezmiennie cena pojedynczej akcji stanowi o umownej wartości całego przedsiębiorstwa. Kierując się tymi właśnie przesłankami, należy stwierdzić, że Microsoft stale podbija swoją wartość, dokonując tego niewielkimi susami – cena jego akcji na kilka chwil przekroczyła w dniu wczorajszym kwotę 90 dolarów od sztuki.
Stan ten nie mógł oczywiście trwać wiecznie, bowiem sytuacja na giełdzie papierów wartościowych stale zmienia się w błyskawicznym tempie – w chwili obecnej akcje Microsoftu warte są w przybliżeniu 88 dolarów. Niemniej, Microsoft osiągnął kolejny kamień milowy na drodze swojego rozwoju, co z pewnością przyczyni się do umocnienia jego pozycji pośród trójki gigantów technologicznych (Microsoft, Apple oraz Google). Wszystko wskazuje na to, że firma z Redmond zawdzięcza swój obecny sukces zmianie priorytetów na te zorientowane bardziej w stronę przedsiębiorstw i klientów biznesowych. Za zmianę tę odpowiada rzecz jasna obecny CEO Microsoftu, Satya Nadella – gdy obejmował on swoje obecne stanowisko, wartość akcji giganta wynosiła niespełna 37 dolarów.
Chwilowe wahania i spadek ceny udziałów Microsoftu nie powinny trwać długo – najprawdopodobniej w najbliższym czasie odpowiednie słupki znowu zaczną rosnąć. W końcu usługi takie jak Azure i Office 365 stale zyskują nowych klientów, generując tym samym ogromne zyski, wpływające na rozrost giganta. Pozostaje tylko mieć nadzieje, że firma ta nie pójdzie w ślady IBM, zmieniając się w dostawcę usług przeznaczonych niemal wyłącznie dla sektora biznesowego…